arly one mornin' while makin' the rounds I took a shot of cocaine and I shot my woman down I went right home and I went to bed I stuck that lovin' 44 beneath my head

Sitter i biblioteket och försöker att göra klart juridiken så at tjag kan få ta det lite lugn i helgen. Det går sådär. Jag har kört fast kan man ju lugnt säga. Men jag är i alla fall nästan färdig, nästan.

Satt på en föreläsning om Polisvåld (både våld mot poliser och våld från poliser) under förmiddagen. Det visade sig att våldet mot poliser ökade med 14% mellan 2007 och 2008. 41% av alla poliser, inkluderat dem som bara har kontors arbete, utsätts varje år för hot eller våld. Var nog den intressantaste föreläsningen i år.

Just nu sitter jag och letar billiga tågbiljetter på blocket. Någon som sitter inne med biljetter från typ, Halmstad, Göteborg eller Malmö till Stockhlm tur och retur nästa helg så säg gärna till.

hear the train a comin'
it's rolling round the bend
and I ain't seen the sunshine since I don't know when,
I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' on

Det sitter en Greta lock-a-like bredvid mig här i biblioteket.

Fick en avslappnande helkropps massage igår kväll. Tror nog aldrig att jag har känt mig så otroligt avslappnad i precis hela kroppen. Det hänger fortfarande kvar. Det har varit en avslappnad dag.

Innan jag kunde äta lunch idag fick jag ta och diska undan det enorma diskberg jag samlat på mig senaste veckan. Mitt första diskberg sedan jag flyttade hit. Tycker jag faktiskt är lite imponerande. På söndag lär jag få diska glas. Födelsedags Fest.

Det börjar komma tveksamma röster angående om folk verkligen kommer att börja festa vid 13:00 och sluta vid 21:00 på lördag. Jag hoppas det.

Well, that's all right, mama
That's all right for you
That's all right mama, just anyway you do
Well, that's all right, that's all right.
That's all right now mama, anyway you do


Gjorde en liten minibeställning igår. "Sverigedemokraterna i Riksdagen, Nej tack" pinns. Kostade 50kronor för tre stycken inklusive frakt. Hoppas att de kommer snart.

Verkar som om planerna inför Nyårsdagen och Nyårsafton börjar bli klara. Juldagen skall det festas på Wisby Strand där Wallers har sitt X-mass Party och Nyårsafton blir ute i väte med god middag, bra vänner och förhoppningsvis en badtunna.

En tävling: Vad har textraderna i det här inlägget gemensamt (inkl rubriken)?

I walked into a honkey tonkey just the other day
I droped a nickle in the juke box just to hear it play
I didnt have no tune in mind, I didnt wait to choose
Just droped a nickle in the slot and I played the juke box blues

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag skulle sagt Johnny Cash, men det slår sig på Elvisraderna i mitten..

2009-11-19 @ 17:16:26
Postat av: champot

Det slår sig på mer än bara Elvisraderna faktiskt....

Postat av: Andrea

Jag tog den till sist ;)

2009-11-19 @ 19:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback