valdag

Jahapp. Då är valdagen här. Jag fick ledigt och kan nu följa valet hela dagen. Om fem minuter ska jag se Göran Hägglund i SVT soffan.

För några dagar sedan gick jag och förtidsröstade. Som någon sa, det känns inte lika högtidligt som att valdagsrösta (antar jag, har ju aldrig röstat förut. Men det känns som om  det kan vara högtidligt).

Då är ju frågan. Vart hamnade då slutligen min röst? Jag som alltid kallat mig Liberal. Jag som alltid titelerat mig Folkpartist. Jag gick faktiskt och röstade på Kristdemokraterna. Både i komunen och till riksdagen.

Jag skrev att om jag röstade på Kristdemokraterna så berode det enkom på att jag har följt Göran Hägglund på twitter. Men nu måste jag ändå säga att när jag började sätta mig mer in i deras politik så är den väldigt trevlig och human. Jag tycker om filosofin. Politiken ska vara där den hör hemma. Den ska inte påverka sådant som vanliga människor själva kan och vill styra över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback