lite mer om Sverige demokraterna lite mindre om min respekt

Två dagar sedan valet. Det är ännu inte avgjort. Men Sverige demokraterna är inne. Det faktum går inte att ändra på. Men Alliansen kan fortfarande bli oberoende av någon annan. Men det var inte det jag tänkte skriva om ikväll.

Integrationspolitiken i Sverige kan inte sägas har varit speciellt bra. Jag tycker om att Sverige är världsledande när det gäller hur många invandrare vi tar emot. Men vi behöver bli världsledande även i att ta hand om dem när de kommer hit. Att göra det integrationspolitiken går ut på. Integrera dem i samhället. Rätt lösning är inte att stoppa invandringen, att skicka tillbaka dem som kommit hit. Vare sig det är genom tvång eller så att säga hemflyttningsbidrag (eller vad SD kallar det.)

Egentligen tycker jag bara att det finns ett krav för att komma till Sverige. Man ska acceptera det land man kommit till och respektera det. Men man ska också visas respekt för att man vill hålla kvar i sina traditioner.

Integrationspolitiken är det som Sverigedemokraterna brinner för (inte nödvändigtvis anledningen till att många röstat på dem.) Det är integrationspolitiken som Sverigedemokraterna påstår att de har lösningen på. Men som jag tidigare sagt tror jag inte på den. Men jag tror att det är på det området som man ska slå dem på fingrarna. Visa att det finns bättre, mer humana lösningar. Mindre främlingsfientliga lösningar. Kan man göra det kommer Sverigedemokraterna bli ett onödigt parti och försvinna ut i ingenstans. Slå fienden på hemmaplan

Jag kommer troligtvis bli hängd för det här av vissa. Men i riksdagen har de de senaste åren funnits ett parti som har en aktiv och nytänkande integrationspolitik. Om de väljer att ta kampen. Om de visar att de har lösningar. Om de genomför många av sina förslag är kampen vunnen.

Folkpartiet - Ta kampen! för ett liberalt och invandrarvänligt Sverige.

Kommentarer
Postat av: Jojje

En grek som måste säga följande: Håller med dig 110%, med allt du skrev. Så ska det låta och så måste man tänka. Grekland tar emot många invandrare precis som Sverige men under denna kris som landet har (den ekonomiska) fortsätter vi att kämpa på och försöker hitta på en lösning där andra icke europeiska kulturer ska lära sig samarbeta och leva med oss på ett harmoniskt sätt. Lösningarna som SD har i huvudet, enligt mig, är fel för att det enda som kan göra är att skapa hat.



2010-09-21 @ 23:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback