the book

En lugn dag hemma i soffan. Lyssnar på musk. Hade tänkt att skriva någonting. Men idag känner jag att jag bara behöver vara ledig. Det är svårt att jobba och skriva. Men snart blir det bättring på det. Nu menar jag inte skriva blogg. Jag menar bokprojektet. Jag har kommit långt. Men inte riktigt så långt som jag hade hoppats. Men grunderna finns där. Till och med mer än så. Nu ska allting bara knytas samman. Det kan bli bra. Riktigt bra. Det är bra.



I en tid då allt förändras är det skönt att komma dit där allt är intakt. Hemmavid byter gator namn, jordstampad väg blir grusbelagd. Grusvägar blir till asfalt. Allt förändras, expanderar och växer ifrån. Människan blir kvar, springer, stressar, försöker komma ifatt.

En vägg, stopp! Faller efter igen.

Hopplöst, lönlöst, slöseri med allt.

I en sådan tid är det skönt att komma till platser där människan ännu hinner med världen runtomkring. Där gatorna har samma kullerstensbeläggning som de haft sedan de anlades, sjuhundra år tidigare. Till platser där naturen är orörd och tillåts växa fritt.

Tillåts skapa det harmoniska kaos bara naturen kan skapa.

 

Lögnen blev verklighet och visade sig vara en odrömd dröm som blev verklig.

Ur: Joh 3:19


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback