planering - eller en rörig text om framtiden

De senaste åren har jag planerat att utbilda mig innom de flesta olika yrkesgrupperna. Allt från socionom till ekonom eller jurist. Polis eller hamburgervändare. Hela tiden nya idéer. Kanske ska jag sluta få så många idéer. Bara göra det jag gör och se hur länge jag vill göra det innan jag vill göra någonting annat.

Just nu känns det kul, utvecklande och motiverande. Med lite flyt ska det bli ännu mer utvecklande och ännu mer motiverande.

Man ska inte välja yrke efter vart man kan tjäna pengar. Vart man lätt kan få jobb. Vad som är hög status. Vad som är låg status. Man ska välja efter vad man tycker är roligt. Nu väljer jag det. För stunden i alla fall.

Det kan inte vara lätt att vara förälder åt mig i en sådan här situation. En förälders uppgift är att stötta sitt barn i alla dess beslut. Även om ett beslut går stick i stä med det beslut som togs en dag tidigare. Men ändå lyckas de. Det är imponerande.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Ja det är ju ingen idé att plugga till något där det finns jobb.. för det kan förändras under tiden. En jag vet har pluggat 4.5 år och nu finns det inga jobb till honom, inom det yrket, så nu jobbar han som timmis som båtrengörare. Tycker så synd om honom.. tur som haver så har han dock inga som helst studielån. Puh. Natti!

Postat av: Jossan

Du tänker så rätt älskling :)

2010-11-03 @ 07:34:42
URL: http://joseri8407.blogg.se/
Postat av: baaagarn

lämna mig aldrig!!!!!!

2010-11-03 @ 21:54:24
URL: http://baagarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback