veckans låt v.20

Jävlar vad svårt det är den här veckan. Det här har varit en vecka då jag återupptäckt gamla sköna låtar. Några bara ett år gammla några som var populära på den tiden då jag Per, Niklas, Jesper, Pontus och Arvid satt i en stuga på Snäckan och spelade risk, så som Liquido - Narcotic. Även låtar som Upp och hoppa, från Kristian luuks melodifestival har varit med i diskussionerna. Upp och hoppa som av någon anledning ger mig gåshud, skumt.

Men tillslut väljer jag en låt som jag inte vet hur gammal den är, jag vet inte vad den väcker för minnen, men jag vet att den väcker minnen. Simon Johansson är ett namn som ploppar upp i mitt huvud. Men Simon känns senare, känns mer Gorillaz - Clin Eastwood. Oavsett vilka odefinerade minnen låten väcker så är det fortfarande en sjukt bra låt på väldigt många sätt. Dessutom är den historisk för mitt musiklyssnande.

Veckans låt: Teenage dirtbag - Wheatus





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback