"skriv en bok som alla läser"

kaos. Så enkelt skulle man kunna sammanfatta den här veckan och framför allt min lägenhet just nu. Mindre än en vecka till ska jag bo här. Började packa redan i helgen, sådana där saker man inte behöver, typ böcker, vinglas, whiskeyglas och andra små prylar som har fyllt min bokhylla. Men igår kväll när jag kom hem från tentaplugget i bibblioteket kom paniken frammanad över lägenhetens kaos. En panik som resulterade i att jag packade ner mina tallrikar, kaffemuggar, stekpannor och kastruller. Det som återstår i mitt kök nu är egentligen bara en kastrull, en stekpanna, ett stekverktyg och glas. I övrigt ska jag överleva tack vare papperstallrikar från Max.

Att packa ned alla köksprylar skänkte mig ny energi, plötsligt insåg jag att solen lyste ute, att sommaren närmar sig med stormsteg och att det är bäst att passa på att njuta av våren medan möjlighet ges. Men hur njuter man av våren när det är för kallt för att sola och man är för trött för att springa i vårsolen? Enkelt. Ta en anteckningsbok, brygg lite kaffe som hälls i en termosmugg. Sedan är det bara att ta bilen, cykeln eller apostlahästarna till en lugn rogivande plats. Sedan - Skriv. Precis det jag gjorde. En dryg halvtimmes skrivning på galgberget innan det blev för kallt. Då tog jag bilen till max och upptäckte att det var en förvånansvärt bra plats att sitta och skriva på.

Två timmars skrivande senare, fördelat på både boken och det nya halvhemliga projektet, kom jag hem och däckade i sängen.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du är jätteduktig sötis :) Kämpa på..

2010-05-27 @ 20:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback