veckans låt v.9 Esther - Peter Morén

Den här veckan har varit en sådan där underbar vecka då jag har fått upp ögonen för mycket ny musik samtidigt som efterlängtade singelsläpp har skett. Det leder dock till ett problem. Problemet med att välja veckans låt. Ska jag visa upp och glädjas över att min iPod återigen består av en hel del låtar sjungna på svenska. Eller ska vi släppa fram videon jag har väntat på i två år.

Jag väljer att lyfta fram den svenska låten. Den andra kommer jag att kunna återkomma till under den kommande veckan ändå.

Peter Morén känner vi igen från Peter, Bjorn & John och är sångrösten bakom förra årets tredje bästa album Living Thing. Nu har hans soloalbum släppts och därifrån singeln Esther. Och till singeln den mysiga sjuttiotalfeeling videon. Och går det annat än att känna glädje när man ser Peter Morén hoppa och leka med hunden genom videon och framför allt i inledningen.

Veckans låt: Esther - Peter Morén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback