veckans låt v.10 My Moon My Man - Feist

Den här låten har direkt (eller det kanske ska kallas indirekt) koppling med varför jag började med min topplista över det gångna årets album. Det var vinter och mellandagar i nådens år 2007. På första plats på Musikbyråns värdelösa topp 30lista (listan som resulterade i att jag gjorde min egen) hamnade Feist. Vilket var ett av få bra album på hela listan.

Från hennes album The Reminder kommer låten My Moon My Man. Snygg, enkel och stilren. Och videon motsvarar låten på samtliga dessa punkterna. Att man dessutom kan facineras hur videon i stort sett är tagen i en sekvens med en relativt avancerad koreografi, ett rullband och ljus som ska klaffa till musiken och rörelser. Samtidigt som alltång måste synka. Det är i sådana här lägen som musikvideos är som absolut bäst.

Veckans låt: My Moon My Man - Feist




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback