ain't no grave gonna hold my body down

Sitter och lyssnar på lite ny musik. Just nu är det Salem Al Fakirs nya album som snurrar. Eller det kan jag ju inte kalla det. Jag har ju ingen skiva i CD-spelaren. Bara en internet uppkoppling och en fil på en server någonstans i världen och Spotify. Men det låter bättre att säga att ett album snurrar än att just nu är det Salem Al Fakirs nya album som streemas. Men nog är det mot den utvecklingen vi går. Dåigt? Troligvtis inte. Utveckling

Samtidigt sitter jag och funderar över framtiden. Jag hade ju bestämt att jag inte skulle tänka så mycket den här våren. Men det var lättare sagt än gjort. Nu känner jag att jag måste komma på vad jag ska göra i höst. Är det dags att börja plugga? Vad ska jag plugga? Eller ska jag ta och jobba, spara pengar så att jag kan åka iväg på semester till olika platser istället. Om jag ska jobba. Vart ska jag jobba. Ska jag stanna kvar här i Halmstad eller ska jag åka tillbaka till Gotland. Kanske ska jag testa på en helt ny stad.

Frågorna är många. Svaren få.

Samtidigt är det den stunden på året som jag konstaterar att jag är sjukt sugen på att spela hockey. För att stilla den abstinenesen tillbringas det en hel del tid framför mitt Playstation och NHL 09 och ser fram emot att SM-slutspelet snart drar igång. Det ser lovande ut får HV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback