Investiturstriden 100års krig och Europeisk expansion.

På lördag är det tenta och det mesta som snurrar i mitt huvud just nu är hur det tysk-romerska kejsardömmet hamnade i konflikt med påven i Rom och hur sedan den Frankerska kungen anslöt sig till intestiturstriden genom att kidnappa påven och tillsätta en ny. En ny som dessutom placerades i Avignon istället för Rom. Det är mest historia som snurrar i min skall just nu.

Men trotts att jag mest ägnar mig åt att plugga inför tentan har jag ändå hunnit med ett första arbetspass på max Eurostop och idag sitter jag i receptionen på högskolan.

Det där med att jobba på Max igen. Det var faktiskt riktigt roligt. Verkar som om det är både bra personal och en bra chef. Med andra ord finns alla förutsättningar för att det ska bli lyckat. På Söndag testar vi igen.

Det börjar dra ihop sig nu. Idag är det två veckor tills kent spelar i Lisebergshallen. Börjar det bli dags att sjunga upp?


Ingen lämnas kvar
Vi hämtar dig bakom fiendens linjer
Ingen lämnas kvar
Vi skyddar dig med all kraft vi har
Mot svinen
Och ja, vi regisserar slutets tystnad, tagning

Man vet man blivit gammal när ens ungdom
Börjat glittra som Allens Manhattan
Dagen före dagen

Som det strålar från ditt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta

Har du kartan kvar?
Eller en aning om vart vi är på väg?
Så led oss
Ingen lämnas kvar
Vi saboterar allt vi inte kan ta med oss
Och när du öppnar fönstret blåser en vårvind
Förändring

Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår
Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns

När det strålar från mitt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta

Som det strålar från mitt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta

Ingen lämnas kvar
Vi hämtar dig bakom fiendens linjer
Ingen lämnas kvar
Vi skyddar dig med all kraft vi har
Mot svinen
Och ja, vi regisserar slutets tystnad, tagning

Man vet man blivit gammal när ens ungdom
Börjat glittra som Allens Manhattan
Dagen före dagen

Som det strålar från ditt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta

Har du kartan kvar?
Eller en aning om vart vi är på väg?
Så led oss
Ingen lämnas kvar
Vi saboterar allt vi inte kan ta med oss
Och när du öppnar fönstret blåser en vårvind
Förändring

Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår
Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns

När det strålar från mitt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta

Som det strålar från mitt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta
                            J.Berg


Kommentarer
Postat av: ..

När du grät på festerna

Var jag aldrig bjuden in

Du föll isär inför gästerna

Jag byggde upp dig bit för bit igen



Så blev jag expert på att vänta själv

Man vänjer sig snabbt

Man väntar på någon

2010-03-04 @ 12:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback