från stav till stav vinn en liten meter

Så gick ett år från ditt liv
aldrig kommer det åter
upplevelser som aldrig får glömmas
ny händelser som ännu ska drömmas

du lever ditt liv
låter ingen begränsa dig
låter ingen förminska dig
du lever ett självständigt liv

ett liv säkerligen fullt av glädje
säkerligen en del sorg
du jobbar och står i
låter ingen bli glömd

men glöm inte dig själv
planer skissas, jobb genomföras
ibland undrar man när allt ska förgöras
livet springer förbi, ge det inte en liten meters lucka

från stav till stav
från dag till dag
från stenkyrka till stan

allt är precis vad vi gör det till
ingenting är vad du vill
inte om du står still

fortsätt kämpa
fortsätt le
en dag kommer allting ske
för dig, mig och er in en evighet

Grattis Linn och förlåt för en sen pressent


Ps. Om du inte förstår vissa sportanvisningar så hänvisar jag dig till Kristian och Ejeborg. Ds

Kommentarer
Postat av: Linn

Tack :D Fint skrivet!! :)

2010-03-12 @ 11:00:16
Postat av: Sara

Hej:) Vilken fin dikt! Vet du om att det är öppen scen den 30 mars på biblioteket i stan? Jag ska dit och sjunga, men man kan t.ex. läsa dikter med :) Kanske hade varit nåt för dig.. Kommer att vara ett tillfälle till i April oxå.. Jag tycker du borde gå dit och läsa nån dikt! :)

2010-03-15 @ 18:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback