varje gång du möter min blick blir min värld en aning större

Det är ganska lätt att leva just nu. Dagarna är synnerligen oansträngande och de få, innom situationstecken, ansträngande sakerna jag gör är istället roliga. Just nu är det mest ansträngande att mitt spotify av någon anledning inte vill vara med och leka ordentligt. För en musiknörd som mig kan det blir ganska jobbigt.

Politikerveckan i Almedalen drar igång på Söndag, först ut är Moderaterna som har Mange Schmidt osm uppvärmare innan Fredrik Reinfeldt ska tala. Redan vid ett tiden tänker jag vara där. Varför? Jag har mina anledningar. Men gratis mat tackar man ju inte nej till. Tror det är allt jag får säga. Ingen stor grej, men ändå ganska kul.

Men redan på fredag ska det bli väldigt intressant. Sweden Singer-Songwriterfestival i Visby drar igång. Jag ska vara där och lyssna på Jocke Lundqvist. Ska bli intressant. Har aldrig hört honom sjunga något eget ännu mindre hört honom sjunga inför en publik. En recension kommer att komma. Förhoppningsvis även lite bilder om jag klarar av att komma ihåg kameran.

Igår begärdes Hultsfredsfestivalen i konkurs. Inte oväntat. Snarare har jag varit förvånad över att det såg ut att bli en festival i år. Siffror jag har hört säger att 5'000 biljetter har sålts. FEM TUSEN!!! Det är absolut ingenting. Jag tänkte att vi sätter siffrorna i lite perspektiv:
  • Peace & Love i Borlänge hade förra året 41 685 sålda biljetter.
  • Hultsfredsfestivalen 2008 (2år sedan) nästan 25'000 besökare.
  • Ett tornerspel på strandgärdet v.32 har 3'000 besökare VARJE KVÄLL fem dagar i sträck.
Just nu gläds jag mest åt att jag spontanåkte till hultsfred förra året. Därifrån har jag en av mina mäktigaste musikupplevelser tack vare Winnerbäck och framför allt Thåströms konserter.

 

Konstaterade precis att jag ibland lyssnar väl mycket på Kristian. En gång har han ifrågasatt och kritiserat öppningsspåret på Robyns Body Talk pt. 1 Ikväll lyssnade jag på det för första gången. Jag förstår inte var han ser problemet med spåret.


Kommentarer
Postat av: Krille

Då måste du ha hört fel spår...



I vilket fall, när fick du 5000 att bli FYRATUSEN?

Postat av: L I N N ! !

Håller med krille, när blev 5'000 FYRATUSEN?? ;)

2010-07-02 @ 23:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback