"Tystnad, tagning, kamera 2"

Vilket bloggsvärm jag är inne i. Bloggsvärm, är det ett ord? Nu är det i alla fall det!

Visst, det blir ju lite fler inlägg per dag när jag publicerar 20 bästa albumen så utspritt och splittrat som jag gör. Men det finns en plan med det. Inte bara att få många inlägg/dag. Hur mycket jag tillåter mig själv att skriva om varje album.

Minst intressant, album 20 - 11
Order: Skriv kort, nått bra ord, någon anledning varför de inte ligger bättre. HÅLL DIG KORT

Lite intressantare, album 10 - 6
Order: Lägg i lite mer känslor, vad är bra. Tillåt dig att ta plats. Men sväva inte iväg.

Spännande, album 5 - 4
Order: Nu är du på topp skicktet. Förklara och övertyga varför de här albumen hör hemma här. Tillåt dig att låta orden flyta fram. Att ta tid. Hylla!

Upplösningen, album 3 - 1
Order: Upplösningen, Topp tre. En mindre krönika om varje album. Använd bilder, videos. Övertyga om att du har rätt.

När man gör som jag och sitter och flyttar runt albumen i en lista i Word och sedan skriver någonting om varje album blir det lätt upprepningar. Det är svårt att variera sig. Fram för allt när man dessutom sakll hålla sig kort och saklig, men samtidigt vill låta spännande och det skall vara intressant att läsa. Därför kortade jag ner listan i år och det känns som om jag kanske har lyckats, jag vet inte, men det är kul. Det här är min årskrökika. Det här är mitt gångna år. För mig. Ni förstår ingenting. Men varje album repressenterar en viss tid för mig under det gångna året.

Jag tycker inte om att skriva årskrönikor. Jag vet inte varför. Kanske är det för att den första jag skulle ha skrivit var för året 2006. Värsta året i mitt liv.

I år blir min krönika i en mening och en dikt utöver albumlistan.

Mitt år har varit som Elegi II fast baklänges, och slutar hoppfullt, eller är det nya året som börjar hoppfullt kanske.
Vad Elegi II är? Det är någonting för dig att fundera på, kanske du kan göra i sommar, kanske en söndag i Juli.

Varför tycker jag alltid att det är en bra idé att kasta saker till folk, alltså inte kasta sten på folk eller tallrikar i väggar och så. Men nycklar, gafflar, color och sådant. Känns alltid som att det är en bra idé och att det blir kul. Oftast blir det bara misslyckat.

Gårdagens citat stod Mia för: Jag skall tejpa fast snoppen längs benet på dig

Jag skrev ett jätte bra inlägg på båten. Men innan jag hann ladda upp det så hakade sig datorn och innan jag lyckats starta om den hade jag förlorat internetkontakten. Nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev. Men det inkluderade Kristian, Whiskeyröst, Tåg, Sven Wollter och en mikrofon. Ni kan ju låtsas som om ni precis har läst någonting jätte bra.

Damn you Windows.

"Jag kan ha fel
Tänk om jag har fel
tänk om jag har..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback