Snabba Cash

Sitter och läser citat ur Snabba Cash och hittar ett som beskriver min sinnesstämmning, eller mitt läge, välldigt bra.


Jag sover för lite tror jag.”

”Men förra veckan sa du ju till mig att du var trött för att du hade sovit för mycket. Du hade sovit till klockan tre på eftermiddagen. Är det ditt rekord?”
”JW drog med fingret längs imman på ölglaset. ”Det tror jag inte. Det var den helgen jag kom hem från mamma och pappa. Man blir dåsig av att sova för mycket. Tog det för lugnt hos dem.”
”Det där är så skumt. Det finns alltid en anledning att vara trött. Kan vara helt motstridiga saker. Det är rätt sjukt egentligen Man är trött för att man sovit för lite, eller för mycket, av vintermörkret eller av vårljuset. Man säger att man blir sömnig om man slöar en hel dag eller för att man har varit för aktiv en dag.”
”Det är sant. Alla vill ha ursäkter för att vara trötta. Trött för att man tränat hårt på gymmet eller för att man ansträngt skallen på en tenta. Trött för att det är varmt eller för att kylan tar på krafterna. Folk har alltid skäl att vara trötta.”
(s. 269 Snabba Cash av Jens Lapidus)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback