Inside Hampus Hägg 1...again

Slösurfar av efter tenta njutning och hittar en intervju Kristian gjorde med mig hösten 2007. En intervju som jag läser och tänker - Shit vad saker som hänt på de här två åren.

Men alla ni Halmstadsbor som inte kände mig för två år sedan och som inte såg mig växa upp. Här får ni lite bakgrundshistoria. För textern står alltså Kristian Hederfeld.





Hunden, Bald Fuck, Stringen, Häggen, Hampe, Champo. Varför har du så många smeknamn?

Hmm. Vet inte, och vem kallar mig Stringen? Jag har smeknamn bakom ryggen och sen säger nån det framför ryggen och sen blir det jag. Jag är en speciell kille och behöver utfyllas med många smeknamn!


13 november. Din och Martin Timells födelsedag. Vad har ni egentligen gemensamt förutom dålig humor, bristande sångröst och "jag tror jag är sportkille"-syndromet?


Hmm.. Förutom det? Han är ju stenhård AIK:are som jag och har t.o.m. slagit ner Tellqvist nån gång i tiden. Dessutom kör jag tills det rappar med skruvdragaren och det har jag hört att Timell också gör.


Vilken är den sämsta present du någonsin fått?

Fick jag inte nån pervers sak av dig i julklapp? Nehej, då har jag drömt det. En gång fick jag en nyårskyss som var väldigt romantisk och sen sprang den tjejen iväg och strulade med nån annan. Det sög. Men annars tycker jag ju att blommor suger. Man måste ju kasta dem ändå efter någon dag.


13 november 1994, Sverige röstar Ja till EU och du blev 5 år, här någonstans hade du väl din första kärlek?

Mm, Anna Ahlbertz ja. Under lekis, en gång var alla andra i klassen sjuka eller skolkade (host. Per Björkvist) och jag och Anna var ensamma där. Vi bytte sudd och lappar, det vanliga.


Stort hopp. Vem är Sveriges bästa idrottare?


En doldis, Fredrik Thomsson, vörldsmästare i Raining från Gotland. Annars tar jag Christian Ohlsson han e jävligt manlig. Niklas Wikegård är jävlig skön också, trots att han bara lirat på juniornivå så vet han exakt allting och han är sjukt kaxig.


Vad är det roligaste/dummaste du gjort på fyllan (inget kärlekstjafs!)?


Jag ställer mig upp, ser Kristian och Niklas hälla upp varsin shot och utbrister högt och sluddrigt "neej, jag vill va med på whiskeyresan!". En klassiker. En gång beställde jag två Long Islands när jag bara hade råd med en men det dummaste jag gjort är nog tävlingen om att släcka cigarren på handen.


Du var en äkta hockeynörd med hockeybilder och full koll på NHL. Kan du nämna 5 spelare ur Colorados NHL-lag på 90-talet?


Joe Sakic, Peter Forsberg, Patric Roy, sandis osilinch och sen är det en till ja, jag vet jag vet, nummer 13, efternamnet börjar på H, slagskämpe, tjeck. Äh. Jag kommer på det sen.


På noll498 duggar pussbilderna med Hampus tätt, varför kan folk uppfatta dig som lite Homo?

Jag är oerhört säker i min sexualitet och därför driver jag med den. Tanken är väl att, alltid retar det någon.


Det har ingenting med ridsport att göra?

Nej. Absolut ingenting. Många av mina hästpolare är dessutom homofober.


Du har gjort ICA Cups snabbaste mål genom tiderna (11år, sju sec), satt ett minnesvärt hattrick för Klintehamn ute i Gothem, grundat SP3:s seger i Sävecupen 2007 och nu huserar du som brutal back i Eskelhem GOIF. Varför valde du att vara den grymma doldisen istället för att blomma ut och ta plats i AIK bredvid Mats Rubarth?


Jadu, suck. Jag är doldisen i hjärtat. Hattricket minns jag ej men Krullisintervjun har jag kvar hemma. När jag och Mikael Boberg under en match hade roligare på bänken än om vi hade varit på planen, så förstod jag att det var dags att lägga av. Vi utredde huruvida man kunde gräva ett hål på planen, krypa ner, och sen komma upp så hade hålet flyttat sig p.g.a. jordens rotationskraft. Dessutom fick jag aldrig uppleva min stora dröm och behålla en matchtröja.


Du är nu vikarie. Gillar du verkligen barn eller vill du bara ta lönen och strypa ungarna?

Sant påstående, som jag har sagt. En del vill man strypa men tystnadsplikten förbjuder mig att nämna namn och anledningar.


Dan Hickie!


Va?

Nej var fick jag det ifrån, jag tänkte på den femte spelaren... Nej Hickie fanns det ingen...


Ranka efter IQ, Hjalmar Söderlund, Elton Eiransson, Jocke Jonsson, Hugo Dannerholm och Demir Lilja. Börja från botten.


Demir Lilja - Har sagt "baggar får baggungar" samt en rad andra idiotiska saker.

Jocke Jonsson - Jag vill inte säga Hjalmar som femma utan Jocke "The ElephantMan" Jonsson får den

Elton Eiransson - Den lilla mannen med den stora.. Äh, jag har inga kommentarer.

Hugo Dannerholm - Kanske den klara ettan, kan mycket och visar det, men saknar det där med att tänka efter och fundera, jag gillar folk som funderar.

Hjalmar Söderlund - Kan komma med citat som dumförklarar honom, men han har oftast bra funderingar, bryr sig om allt och alla och vet mer än man tror. En av de smartaste människorna jag träffat men han gömmer det under ytan. Under ytan...


Vilken socken hatar du mest på Gotland?


Lärbro. Ingen kommentar. Målarn är ett undantag!


Vintern 06-07 kör du in mot enkelriktat vid brandstationen i Visby och drar förbi en ambulans som skall köra ut från höger. Du skyller på högerregeln. Hur tänkte du där?

Tänkte? Vi hade bråttom och jag tänkte va tusan. Sen dök ambulansen upp från ingenstans och jag tänker bara köör. Sen var jag tvungen att komma på en snabb kommentar till grabbarna i bilen och högerregeln är ju en regel som 96% av folket inte förstår så det fick bli den.


Vilken är din favorit Gunvald-scen?


Moneyman. Duschscenen! När Gunvald matar på maffiabossen, en svensk nostalgiscen i klass med Göta Kanalscenerna.


Hur fort har du åkt i en bil och varför?

160 och det var bara för att göra det.


Milan Hejduk (skrik). Hickie asså, där var jag lost!


Den femte hockeyspelaren?

Japp Milan Hejduk.


Hastighetsrekordet hade ingenting med det här samtalet att göra; "Hej grabbar, jag är i Väte nu, häll upp 2 shots jag är där om 10 min"?

Nja, jag körde inte så snabbt då egentligen, utan lät bara bli att bromsa i kurvorna. Hade en snitthastighet på 99 km/tim när jag kom till stan.


I mina och Niklas ögon har du alltid förknippats med en tvkaraktär, vet du vilken?

Hmm... Jag antar väl att det är Mikael Kelso från That´s 70s Show. Jag har aldrig förstått den liknelsen, Niklas slår väl mig med hästlängder när det gäller att göra dumma saker. Men tänker man på kroppsspråket och rörelser och attityd så är jag nog lite av en Mikael Kelso...

 


Kommentarer
Postat av: Kristian

Hahaha! Epic! Trist att det inte blev några fler intervjuer med spännande gäster :P...

2010-01-14 @ 10:03:49
Postat av: Evelina

INTERVJUA MIIIIG!

2010-01-14 @ 11:13:24
Postat av: champot

Oooohhh, det skulle vara en spännande intervju att läsa.



Men du Kristian, den heter fortfarande nr 1....kanske dags för en två och ett halvt år senare...?

Postat av: Kristian

Fan det är helt klart sant...

2010-01-16 @ 20:30:58
Postat av: Simon J

Men hampus skääms att du inte kan 5 namn! Milan Hejduk söker du tror jag!

2010-01-17 @ 02:02:30
Postat av: Simon J

Märkte att du kom på det lite längre ner!

2010-01-17 @ 02:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback