"ever since i was eight or nine"

Ett avsked, ett stilla farväl. En tomhet lämnas åter. Frågor som får svar och händer som kan släppa greppet. Ben som kan vandra vidare. En ny dörr av möjligheter öppnar sig. Det finns ingenting som är svårt för mig.


Imorgon är det bara två månader kvar till någonting som jag troligtvis kommer att tjata sönder. Kent, Lisebergshallen. Nu har jag dessutom fått trevligt sällskap dit. Det tackar jag för.


Det där med rebus tävlingen. Det utlovades ju ett otroligt dåligt pris. Kanske dags att dela ut det nu. Jag fick in hela två rätta svar. Från Linn och från Evelina. Men i tävlingsanvisningarna stod det "Ett mycket, imponerande dåligt pris utlovas till den jag känner behöver ett pris." Alltså är det ingen av dessa två som kommer att få priset. Jag menar Evelina vinner varenda bandymatch hon spelar just nu och Linn gör knappt annat än reser om kring i världen. Nej jag känner att Daniella Hinas faktiskt kan behöva ett pris. Någonting som pepper henne på den resa hon skall/har inlett. Så Daniella. Jag behöver ha en mailadress att dela ut priset till.


2009 års bästa album - Bubblare
De album som är bra, på vissa punkter bättre än
de som kom med på listan. Men de saknar ändå
det där lilla extra.

  • Editors - In this light and on this evening
  • Adam Heldring - Mount Foreverest
  • Jack Penate - Everything is new
  • Hästpojken - Från där jag ropar
  • Mange Schimdt - Odenplan, Stockholm 1988
En vän lyssnade på en av mina spotifyplaylists och gjorde en fördomsprofil på mig som lyder.

Det säger om dig som person att du inte faller in i mallen för vad en killar/män i din ålder brukar gilla. Killar "ska" gilla hård musik alternativt house/techno. Du gillar musik som får dig att tänka. Du lyssnar antagligen väldigt noga när du hör en ny låt efter ord eller fraser som du känner igen dig i. Ska jag vara ärlig så tror jag att du var lite smått deppig när du gjorde din playlist, eller möjligtvis nostalgisk. I det hela så säger det mig att du är en person med djup. Du tänker. Kanske för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback