Botox i USB kontakten och lite sillikon runt hårddisken

Det börjar bli dags. Det är oundvikligt, det är en i alldra högsta grad viktig investering som jag inte längre kan fly ifrån. Hur mycket jag än vill. Hur mycket jag än skulle villja lägga pengarna på hög. Det är dags. Det är ett måste...skit också.

Idag nås min dator förhoppningsvis av välldigt glada och possitiva nyheter. Den skall bli som ny. Den skall bli pumpad med både botox och sillikon. Den skall bli fettsugad. Windows Vista skall bytas ut mot Windows 7. Dels så kommer jag bli kvitt en del problem min dator har drabbats av de senaste veckorna. Till exempel att jag inte har kunnat starta Word eller iTunes via start-menyn utan varit tvungen att öppna en mapp och klicka igång en word- eller musik-fil.
Dels så är tydligen Windows 7 mycket lättare än Vista vilket betyder att datorn kommer att bli snabbare. Dessutom finns det några nya mysiga funktioner så att Windows ännu mer liknar Mac OS X. Sweet

Jag måste överansträngt mina magmuskler på gymmet förra veckan med Mattia och Jenny. Var och tränade igår. Klarade av att göra hela Noll sit-ups. Inte en enda. Jobbigt läga. Får se om det går bättre ikväll. Hoppas det.

Gjordef en spännande road-trip igår. Efter att jag varit och raggat jobb på max restaurangerna hade jag ingenting att göra. Jag valde att ta bilen och åka ner till Helsingborg och hälsa på en kompis. På motorvägen ner var det snöslask blandat med salt och dessutom regnade det lite smått. Med andra ord blev rutan tämigen skitig. Jag trycker in spaken för att spruta på spolarvätska. Inser att vätskan är slut. 7mil till närmsta mack. Det var inte så sweet.

När man, som jag, tycker om att sitta och skriva så finns det inget skönare än det som hände mig igår. Jag satte mig med ett tomt blogginlägg. Satte på lite skön lugn musik på spotify och hade ingen aning om vad jag skulle skriva. En av de första låtarna som kommer var Billie the vision & The Dancers You'd better watch out 'Cause I like you. Och genast kom orden till mig. Efter den kom kents Hur jag fick dig att älska mig. Och utan att jag behövda tänka, utan att jag visste varifrån det kom så visste jag exakt hur inlägget skulle se ut. Det är en härlig känsla.

Vad var det nu somj ag var tvungen att investera i? Jo ett par nya skor. Min sula har lossnat från halva sidan av skon. Det är snö ute och minusgrader. Jag måste köpa ett par nya skor.

Kommentarer
Postat av: Evelama

Billie the vision... åååååh!!!

2010-01-19 @ 10:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback