Aj oj autch...sitt still...rör inte på mig....träningsvärk...

Mat, Lite bok läsande och The Simpsons sedan var det slut på vilan i Sollentuna. Om byte, på med mattias rugbyshorts och ett träningslinne och in i bilen.

Tio minuters bilfärd, genom stålgrindar som kräver passerkort, in i ett gym som kräver passerkort och sätt igång och spring.

Jag var instängd i Polishögskolans gym

Tänkte egentligen att jag skulle ta det lite lugnt, tränade igår och söndags. Dessutom kände jag inte för att sitta med träningsvärk på femtimmarstentan imorgon. Men så fel jag hade.

Började med lite benböj med aldeles för mycket vikter konstaterade jag, men jag orkade inte bry mig om att byta så jag körde på. Kände mig ganska mör i benen efter det och gick vidare till lite armar och rygg. Lite rehab på axeln också. Allting gick bra och fortsättningsvis fungerade planen att ta det lite lugnt bra. Tills...

... Mattias undrar om jag skall vara med på Sitt-Upps "Vi maxar!" okej tänker jag, hur jobbigt kan det vara. Sedan visar det sig att det tydligen var sitt-upps med medicinboll och i nedåtlutande vinkel.

När jag väl var färdig kom jag knappt upp igen. När jag sedan skulle försöka lyfta upp benen på en liten hylla för att knyta skorna fick jag lyfta upp dem med armarna och sedan konstatera att jag nog inte behövde knyta skorna...


Polis - Mitt framtidsyrke - Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback