veckans låt v.5 Man Must Dance - Johnossi

Jag utlovade glädjeskrik, och om inte den här gamla godingen frambringar glädjeskrik så lever vi i ett glädjelöst samhälle. Johnossi har genom åren nu gett oss ett otal odödliga låtar. Men den som för alltid kommer att vara bäst är Man must dance. Den första Johnossi låten jag hörde, spelad av Kristian på en fest sista året på gymnasiet. Eller egentligen spelade han bara introt. Men jag var fast. Det första jag gjorde dagen efter var att leta reda på och kolla upp fenomenet Johnossi som totalt hade gått mig förbi.

Jag älskar även artister som lägger ner arbetet att göra två videos till samma låt. Där båda videona är sevärda. Även om den sista versionen (den översa) är den bästa.

veckans låtfråga: Även den här veckan förljer det med en liten fråga, eller gåta. John i Johnossi spelade i början av karriären gitarr bakom en stor svensk artist. Vad heter denne artist?

1. Håkan Hellström
X. Lars Winnerbäck
2. Timo Räisänen


veckans låt: Man Must Dance - Johnossi





Kommentarer
Postat av: Kristian

Classic!!! :D

2010-02-05 @ 23:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback