världen ligger helt i dina händer

Var ska jag börja. Mycket att berätta men jag vet inte vad som ska komma först. Vi börjar med den gladaste nyheten.

Jag har fått ett jobb. Eller rättare sagt ett till extrajobb, i alla fall till att börja med. Jag var på Max Eurostop och pratade med chefen där, Hatem, för några veckor seda. Då skulle han ringa tillbaka om några dagar eller någon vecka så skulle vi sätta oss och prata lite mer. Men så hörde jag ingenting så jag åkte ut dit igen. Då var det direkt in på kontoret och så delades det ut pass. Så de närmaste fyra veckorna ska jag jobba ungefär 60timmar där. Egentligen inte speciellt mycket alls. Men jag gjorde en snabb räkning. Det var så mycket jag jobbade första månaden när jag började i Visby. Det är bättre än ingenting. Kanske blir det jobb där i höst också. God Knows.

Har skrivit ett kapitell till på boken som går under arbetsnamnet Boken om Johan. Ganska värdelöst namn, men ett arbetsnamn. Det är nog det längsta kapitlett jag har skrivit. Det säger inte speciellt mycket. Jag skriver ju ganska korta kapitell. Det är sex A4 långt.

Man måse älska OS. Kvällens rysare Skicross. Så nära men brist på rutin resulterade i en missad final. Men tack för spänningen.

Vad kommer morgondagen att bjuda på? Förhoppningsvis ska de här punkterna avklaras
  • Gym
  • Plugg
  • Skriva
  • Rida
  • Äta
  • Festa
  • I säng tidigt
För övrigt kan jag konstatera att jag har blivit grym på att göra ungsstekt kyckling. Det tackar vi Icas tidning Buffé för. Tycker de kan skriva om hur man kokar ris i den snart också. Misslyckas alltid. Vattnet försvinner aldeles för fort. Risen blir hård. Det kompenserar jag med den godaste creme fraishe såsen med sweet chili. Det är lyxrätten i det här hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback