regnet slår mot rutorna nu, men natten är ljus i ett land utan ljud

Sådär. Anmäld till Högskoleprovet. Nu gör vi ett nytt försök. Den här gången ska det gå bättre. Mycket bättre. 10april är dagen. Håll tummarna och håll dem hårt.

Tre veckor kvar till första Historia-tentan. Tentaångesten kommer krypande i små vågar. Lite som vågorna som försiktigt rinner upp på toftastrand på sommaren.

Sommar. Känns otroligt avlägset just nu. Snön täcker hela landskapet. Ändå är det inte länge kvar nu. Inte alls länge tills man kan ta på sig kortbyxorna och ett linne. Just nu längtar jag framför allt till en sak i sommar. De där varma fredags eftermiddagarna. Jag har stått på jobbet och svettats hela dagen. Slutar äntligen. sätter mig i bilen. Kör hem. Tar på mig badbyxorna. Tar ett dopp i polen. Lägger mig i solen och öppnar upp en Red Stripe.

När jag läste att Glada Huddikteatern skulle sjuunga en kent låt i melodifestivalen blev jag glad och tyckte att det avr jätte kul. När jag dessutom hörde villken låt de skulle sjunga kunde det inte bli mer rätt för dem. Sedan såg jag framförandet på SVTplay. Och blev sjukt besviken. De fick ju inte sjunga. Istället kom Måns in och såg ut som om han sjön en julsång tillsammans med Carola. Vanära. Pinsamt. Dåligt. Besvikelsen var stor. Är stor.

Det är så här det ska låta:

Sverige, Sverige älskade vän
En tiger som skäms
Jag vet hur det känns
När allvaret har blivit ett skämt
När tystnaden skräms
Vad är det som hänt

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är

Regnet slår mot rutorna nu
Men natten är ljus i ett land utan ljud
Och glasen glittrar tyst på vårt bord
Lika tomma som ord
Visst är kärleken stor

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är
Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är
                            J.Berg


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Alltså du kan ju inte påstå att Måns tog deras sång han sjöng ju bara en rad. det är nog mer så att du vill kunna såga måns... Hampus gillar när saker är svart eller vitt.

2010-02-15 @ 09:35:09
Postat av: Typ bloggis.

champot, champo, schvampis, shampo, sampo, hampus gösta hägg.



joppa med dig.

Postat av: bloggis igen

jag la upp bollen....

2010-02-15 @ 11:22:40
URL: http://laaamuö.blogg.se/
Postat av: thewinner

jag stänker upp den stenhårt i krysset.



..



hur mår du?

2010-02-15 @ 11:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback