"så sätter du själv dina gränser"

"så sätter du själv dina gränser" orden stämmer bra in. Det passar. Det är min synopsis.



Allt var inte som dom lovade.

Allt var inte som dom sa att det skulle vara, den där första skoldagen i ettan.

Himmelen är inte alltid blå, trädens blad är inte alltid gröna.

Allt var inte sådär bekymmerslöst.

Allt var inte bara skratt och lek.

Plötsligt förbyttes skrattets tårar mot sorgens.

Lekens tjo och stim blev alvarets tystnad och stillhet.

Det var aldrig någon som varnade mig. Aldrig någon som sa – Det kommer att ta slut.

Jag trodde att jag alltid skulle förbli ett barn. Jag trodde att, att vara vuxen var någonting man valde att bli.

Jag hade fel!

Plötsligt satt jag där utan en aning om när jag hade gjort mitt val att bli vuxen.

Förtvivlat försökte jag att hitta tillbaka, förtvivlat försökte jag att bli ett barn igen.

Jag försökte att släppa taget, jag försökte att tänka utan för lådan (outside the box)

Jag ville bryta med vuxenvärldens regler.

Men allt jag gjorde var att skada dom som stod mig närmast.

Det var min fru och mina barn som blev lidande. Medan jag förtvivlat var kvar i vuxenvärldens våld.
Men jag började att rasa samman, mitt liv började att falla i bitar.

Förtvivlat ansträngde jag min mer och mer för att åter bli ett barn.

Jag kunde inte inse att min barndomstid var över.

Nej, allt var inte som dom lovade.

Om någon bara hade sagt till mig – Det här kommer att ta slut.

 


 

Arbetet är påbörjat. Berätellsen har börjat ta form och jag vet vilken historia det är jag vill berätta. Jag vet mitt budskap. Jag känner mina karraktärer. Jag förstår hur de tänker. Nu ska jag bara låta dem agera.

 

Arbetet är påbörjat på en ny bok. Någon titel har jag inte. Någon direkt plan om när den ska vara klar har jag inte heller. Men mycket, majoriteten ska vara färdigt till sommaren. Jag började inte igår. Jag började för flera år sedan.

 

Arbetet är påbörjat. Det ska bli spännande att se vart det slutar. Det ska bli spännande att se hur min idé faller ut. Någonting vet jag med all säkerhet. Musiknörden kommer att hitta anknytningar till låtar och texter. Det kommer att återkopplas. Det kommer att bli anspelningar. Det kommer att bli någonting helt eget. Det kommer att bli helt olikt En söndag i Juli. Det kommer att bli precis som En söndag i Juli

This is the begining of the end.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback