så förlåt förlåt för allt, för min förbannade kluvna tunga

Dagens mästerverk stavas Ensammast i Sverige. Alltid varit bra. Idag lyfte den en nivå till.

Är det bara jag som tycker att det här skulle vara en intressant idé på en bok. Lyssna på musik som man tycker om och helt enkelt skriva boken utifrån de låtarna. Låta låtarna forma litteraturen och bygga in små fina anspelningar på låtarna?

Idag har varit en spännande dag. Eller egentligen en ganska händelselös dag. Eller jag vet inte. Vi drar den i snabba drag. Jobbade till klockan tolv. Kvart öve tolv började min historia föreläsning. Min föreläsare har fortfarande inte svikit mig och fortfarande är det otroligt intressant att lyssna på honom när han pratar om annars otroligt tråkig historia.

Efter det var det fika med kaffe, banan och knäckebröd tillsammans med ett riktigt bra Entourage avsnitt innan jag bytte om och åkte ut till Mahult. Idag har det varit strålande sol och klarblå himmel. Perfekt väder för att rida. Inte blev det sämre heller när det gick så otroligt bra.

Sedan skulle jag och Viktoria byta bil med varandra i en vecka. Hon behövde en dragkrok. Det är nu det börjar bli intressant. Jag tar hennes bilnyckel. Plockar ur mina skivor, mobil och plånbok från min bil och åker iväg med hennes. Efter 20minuter är jag hemma och parkerar bilen. Samlar ihop mina grejer kliver ur bilen och känner att det är för lite grejer i min hand. LÄGENHETSNYCKELN var kvar på nyckelknippan i min bil. Det fanns inget annat alternativ än att sätta sig i bilen och åka de 20minuterna tillbaka till min syster och 20minuter hem igen. När jag var vrålhungrig. När jag nästan är hemma inträffar det. En POLISKONTROLL nej men man tackar, tack som fan. Det var som tur var bara körkort och nykterhetskontroll. Så det tog inte så lång tid.

Sedan fick jag äntligen åka hem och äta mat, duscha och åka iväg på förfest en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback