ord dödligare än en pistol

Den här texten har jag säkert publicerat på bloggen tidigare. Men nya läsare förtjänar också att få läsa den.




Ord kan kastas så hårt

Ord kan göra så ont

En verbal kulspruta bor i ditt hem

Ditt kevlar skyddar dig inte sen

Från slagen från min mun

 

Ord som kan värma och glädja

Kan riva och förstöra

Dig borde inge få röra

Men orden slår djupare sår

För var dag som går

 

Jag är en maskin

Jag varken lyssnar eller hör

Allt jag gör är och förstör

Min svaghet känner mig väl

Mitt inre vill dig så väl

 

Ord kan kastas så hårt

Ord kan skära så djupa sår

Sår som ger din själ djupa hål

Min kärlek till dig är så stor

Ändå med någon annan jag begår hor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback