It's a lot of things to think about

Det känns som stressiga dagar nu. Eller rättare sagt. Det känns som stressiga kvällar. På dagarna gör jag ju faktiskt inte så mycket. Fast igår var det mycket att göra. Det var en kul dag. En bra dag. En härlig dag.

Har en underbar föreläsare i min historiakurs jag läser nu. En sådan där gammal gubbe, ser ut ungefär som Calle Brobäck, som är bästa kompis med Gustav Wasa och brukar fredagsmysa med Alexander den store. Det är sånna föreläsare man vill ha i Historia. Han har lyckats fått den delen av historian som jag tycker är aboslut mest ointressant att bli väldigt intressant.

Den ointressanta delen av historien har enligt mig alltid varit människans ursprung, bronsålder, Mesopotamien, Antiken. I stort sett allt som hände innan Medeltiden. Men vips, en bra föreläsare så blev det också intressant.

Jag är nu inne på tredje dagen som jag har planerat att göra panbiffar. Nu ger jag upp. Till lunch äter jag upp köttfärsen i köttfärssås istället. Har ju aldrig allt hemma till de där jäkla panbiffarna. Jag som nu tänkte att jag skulle få in en ny maträtt i min kost. D'oh

Återupptäckte Johnossi i helgen och förbannade mig själv att jag nästan glömt bort dem.

Ikväll skall jag jobba på kåren för första gången. Det skall bli intressant, lite läskigt men mest blir det nog roligt. Hoppas på det i alla fall. Om inte annat så kommer jag i alla fall ha lite mer koll när jag sedan skall jobba där nästa helg på Hjärtslaget.

Hjärtslaget, Halmstads motsvarighet till Absolut Gotland. Fulla studenter i ovverall.

Backseat kommer att bli årets stora låt. Den har precis allt. Hes falsett röst, snygg körsång, rap, electro, svag tom fånig snygg synth. Mmmumma

Kristian och Linn sammarbetade och lyckades med hjälp av google hitta svaret på frågorna om veckans låt. Mannen bakom mustachen var ingen mindre än Salem Al Fakir. Salem som gett oss låtar som Good Song och Roxy. Robyns täcknamn var inte mer avancerat än Den blonda körsångerskan. Det var i alla fall ett av namnen.

Till sist vill jag bara uppmana er att verkligen se klippen med Nakenleken och Du ritar fult. Nakenleken är hysteriskt rolig och Du ritar fult är faktiskt lite djup. Tycker i alla fall jag även om alla andra skrattade när vi såg den.

Kommentarer
Postat av: Jag hör dåligt och jag fattar trögt

who let the dogs out?



woof, woof, woof, woof (skall)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback