sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol

Har försökt att utnyttja solensstrålar så mycket som möjligt idag. En lunch på en uteservering inne i stan. Konstaterade att det finns aldeles för få uteserveringar med bra lunch i den här stan i jämförelse med dess storlek och i relation med Visby. Även en glass avklarades i solskenet.

Sedan satte jag mig på Stadsbiblioteket och försökte plugga en stund. Det är otroligt svårt att hålla uppe pluggdiciplinen de här första soldagarna har jag märkt. Men jag lyckades till slut arbeta mig igenom hela texten till seminariet på torsdag. Men först efter att jag tog min dator och gick ut och satte mig under ett träd kunde jag få någonting gjort.

Nu sitter jag i soffan och funderar på om jag ska byta bil i höst och i så fall till vad, vart jag vill bo och vad som händer på midsommar i år.

Sommaren hägrar för övrigt välldigt mycket i år av någon anledning. Vet inte varför. Men jag ser verkigen fram emot de där eftermiddagarna efter jobbet när jag kommer hem och kan lägga mig vid polen och glassa en stund.

Kommentarer
Postat av: Råfflan

Men Hampus, det är ju för att det inte är mer än typ hälften av uteserveringarna som har öppnat än. :P

2010-04-12 @ 23:47:22
Postat av: Ela

Vaffö fatta diu inget? Glasklart tycker jag;)

Postat av: Ela

Det jag försökte säga med den väldigt långa meningen med alldeles för många parenteser är att vi var i tyskland och blev med djur - en hjord hjortar, 2 rådjur, en rovfågel och en snigel. som sagt, glasklart:)

2010-04-14 @ 11:47:18
URL: http://danielaland.blogg.se/
Postat av: Krille

Hamus.. lägga sig i Polen hehe... I af, Pegga 205 är en grym standardbil som sprider sig bland åttiotalister just nu. 2 i mitt fotbollslag och Citymail-Anna har sånna. Bra bilar.



Puss sålänge så hörs vi om midsummer!

2010-04-14 @ 23:07:30
URL: http://kerille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback