"Så vill du lura mig, nej nej vad folk än säger"

Lite mer om dagen.


Det blev en dag med tennis, lunch och photosession.


Tennis

Vi packade våra prylar och drog till rackethallen. Årets tennis premiär. Det gick väll så där. Det blev 6-1 6-1 och 6-0. I de två första gamen speglar inte siffrorna matchen what so ever. Flera sett resulterade i jämna särbollar och fördelen gick fram och tillbaka. Men jag hade uppenbarligen inte nerverna att avgöra. I det sista gamet speglar siffrorna matchbilden totalt. Utklassning tyvärr.
Det vi kan konstatera är att jag behöver mer träning och att jag har ont i min axel ikväll.


Lunch - Restaurang Hwitstjärna

Förvånad, på väg till fel entre och vilse i matsalen. Så kan man sammanfatta första minuten på Restaurang Hwitstjärnan, som tydligen hade bytt lokaler på P18 från när jag var där senast. Det visade sig vara våren 2008. Det börjar bli ett tag sedan. Maten var lysande, Grekiskt grillspett med potatissallad och det underbara brödet som finns där. Buffén kostade 65 kronor och jag och Kristian ressonerade fram följande.

När man har ätit en buffé ska man alltid efteråt känna att man har ätit för mer än vad buffén kostade. Vi gjorde en snabb överslagsräkning. Jag fyllde på min cola fyra gånger, storleken ungefär 33cl. En 33cl Cola på till exempel Max kostar 14kronor. 14 gånger 4 är 56. Dessutom tog jag fem brödskivor. Vilket motsvarar en macka i högskolans café som kostar 37. Redan här är vi uppe i mat för 93 kronor. Alltså mycket mer än buffén kostade, och då har jag ännu inte börjat på maten. Kort och gott. Det är alltid mer ekonomiskt att äta en buffé på Hwitstjärnan än att köpa en cola på Max.

Photosession

En stunds slappande, matsmältande sedan upp med Kristians fotostudio och några flippade, estetiska och faktiskt ganska snygga bilder. Jag har inte hunnit kolla så noga på dem ännu, men Kristian har redan Photoshoppat lite så vi lånar hans bilder för att visa lite av slutresultatet.

 

 

Kanske skulle sattsa på en modellkarriär...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback