Once Upon a Time in Nazi-occupied France

Äntligen var jag tillbaka på gymmet. Först efter sommaruppehållet och så axelskadan på det. Men ikväll var jag där och körde igång, väldigt, väldigt försiktigt. Gjorde inga övningar som kunde belasta axeln på något vis och ägnade större delen till att springa. Nu sitter jag i soffan med en kopp tea och har precis ätit upp två stycke knäckemackor med ost. Finns det någon härligare kännsla?

Imorgon skall jag och Julia till Ikea igen. Skall köpa lite saker osm vi inte visste om vi behövde när vi flyttade in. Bland annat gardiner.

Nu har jag monterat ihop mitt trummsett till Guitar Hero World Tour så nu väntar jag bara på att mitt Playstation 3 skall anlända. Borde kommit idag men det gjorde det ju inte tyvärr. Lika så alla mina böcker. Skulle vara trevligt att få dem innan helgen så jag har någonting att gotta ner mig i.

Hade min första föreläsning i Kriminologi idag. Verkar riktigt intressant även om vi idag inte berörde kriminologin någonting utan endast socialpsykologi i stort sett. Det är en viktig grund att ut gå ifrån så att man har koll på lite grundläggande begrepp. T.ex. vad är skillnaden på ett bekymer och ett problem. Nu skall jag bara få tag på boken vi skall ha läst till nästa torsdag. Den är uthyrd på alla biblioteken i stan och jag har ingen lust att köpa den. Men jag har en plan. Den finns i ett exemplar på Högskolans Bibliotek som är ej hemlån. Så jag får helt enkelt sitta i biblioteket och sträckläsa.

Nu skall jag ta en härlig dusch och sedan skall jag se Män som hatar Kvinnor. På tal om film så var jag och Juia och såg Quintin Tarrantinos Inglourious Basterds. Det var en av de absolut bästa filmerna jag har sett på välidgt, väldigt länge. En hel del Oscarstatuetter kommer att tilldelas den i början av nästa år.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Mmm.. Pittan får nog en nominering i alla fall, vi var och såg den igår.... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback