Inglourious Basterds

Biljetterna är bokade. Ikväll är det jag och Julia som ser Quintin Tarrantinos nya (tydligen) mästerverk Inglourious Basterds på Röda Kvarn i Halmstad (Jag som trodde att jag hade varit på Röda Kvarn för sista gången.

Just nu sitter jag i en brassestol på gräset utanför lägenheten. Jag har precis skrivit klart mina funderingar kring första seminariumet i Juridiken. Avtalsrätt var temat och jag stötte på solklara lagar som KöpL 45§: Följer priset inte avtalet skall köparen betala vad som är skäligt med hänsyn till varans art och beskaffenhet, gängse pris vid tiden för köpet samt omständigheterna i övrigt.
Ä
n så länge är det väldigt intressant och jag insåg direkt idag att det finns massor av lagar som folk tror är på ett visst sätt som är långt ifrån så som folk tror. T.ex. Ett muntigt avtal är gällande, det behövs i regel inte vara skriftligt för att det skall gälla. Huvudprincipen är att avtal är gällande oavsett avtalsform (muntligt, skriftligt eller hand på pinne (som faktiskt var ett exempel i min kurslitteratur.)

Var och tog kort till mitt kårleg idag. Jag ser ihop som en överkörd köttbulle som nusar. Sexy.

Himmelen är aldeles klarblå idag och det blåser varmt. När hade vi n sådan här dag senast? Framför allt när hade vi en sådan här dag senast som man bara kunde sitta och njuta av. Inte var det igår i alla fall.

Tydligen 'är det min lägenhet som är utsedd till höstens förfest lägenhet. Känns sådär med tanke på att festerna kommer att vara på onsdagar (då har både kåren och smålands öppet) och jag har lektioner varje torsdagsmorgon vid kvart över nio. Härligt värre. Fast det skall nog gå bra.

Igår gjorde jag det äntligen. Beställde ett Playstaton 3 och ett Guitar Hero World Tour med alla instrument. Fruktansvärt onödigt jag vet. Men jag har alltid viljat haft ett tv-spel i min ungkarslya (nu är jag ju inte ungkar och min lägenhet är alldeles för ordnad för att få den stämpeln but still. Dessutom brukar jag alltid unna mig någonting så här års när Torneamentum pengarna kommer. Sedan har ju Playstation 3 prissänkts nu när nya Playstation 3 slim kom. Men enda skillnaden var att slim var mindre och lite större hårddisk så jag köpte det gamla (lite bättre i andra avseenden). Nu hoppas jag att jag skall hinna få det innan förfsten imorgonkväll. Efter imorgon kväll så skall jag ta det lugnt ett tag och se till att komma in i plugget ordentligt. Men än så länge har jag inte börjat.

Tycker att min kurslitteratur borde dimpa ned i brevlådan vilken sekund som hellst nu.

See you in another life brother.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback