IFK vill tydligen inte ha pengar

Sist jag kollade hade alsvenskan problem med publik och många lag har en riktigt den ekonomi som krävs. Nu stundar en sista avgörande match om SM guldet mellan IFK och AIK i göteborg. Biljetterna går som smör och Gammla Ullevi är i stort sett utsålt med sina 17'000 biljetter. Med största sannolikhet skulle IFK en sådan här match kunna om inte fylla så i gälla göra Nya Ullevi regält fullt, och dessutom tjäna upp emot 2 mijoner extra. Men enligt den här artikeln i Sportbladet så vill tydligen inte IFK tjäna några pengar. Tycker jag låter väldigt konstigt. Dessutom så skulle väll en störra arena, trötts mer publik. Innebära större säkerhet. Eller är jag helt ute och cyklar?

Kommentarer
Postat av: Glenn

En seger är mycket viktigare än pengar.



1. Arrangerar vi något på Nya ullevi så måste vi hyra in oss hos ägaren utav nya ullevi, dessutom ska dom ha XX% utav varje såld biljett. Nu minns jag inte bolagets namn men vi går med jätteförlust hursomhelst. Rent ekonomiskt så går vi med mer vinst med 19000 på Gamla än 40 000 på Nya.



2. En vinst och därmed SM-guld skulle bidra till Champions League. Bara kvalet till Champions league kommer blåvitt dra in bra mycket mer än fjuttiga 2 miljoner till.



3. Ur säkerhetsperspektiv så är Gamla Ullevi mycket säkrare.

2009-09-22 @ 14:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback