[Idag skall bli daagen nähär jaha fångar dej] vad Lasse lindh hesar fram en del rader.

OBS---Det här är inte ett långt tråkigt rablande inlägg som det igår det här har substans (?(eller nått))---OBS


Jag skall skrika så högt så änglarna ramlar ner
Jag skall slås i dina kvarter
dansa gata ut, gata ner
jag skall bygga oss en sol


Sitter här i bibliotket idag igen och har precis avslutat juridikarbetet och satte på min första playlist jag gjorde på spotify och insåg att Lasse Lindh är bra och att jag i stort lyssnade på väldigt bra musik där runt alla hjärtans dag när jag skaffade kontot. Nu är det name the pet som är väl värd ett Myspace besök.

På tal om musik så kommer Lars Winnerbäcks nya album redan imorgon. Troligtvis har det börjat läcka ut eftersom det egentligen inte skulle släppas fören på måndag. Men jag har inte vågat kolla på Piratebay för jag tror inte jag skulle kunna hålla mig från att ladda hem det och jag vill verkligen vänta tills det går att köpa det. Sen skall jag sätta på skivan i min nya stereo. Vrida upp och låtsas som om jag är ute på landet utan några granar. Sedan skall jag lägga mig i soffan. Och blunda i typ en timme.

I tisdags öppnades ansökningen till högskolans vårtermin. Jag som knappt har hunnit börja här måste nu bestämma mig innom en månad vad jag skall sattsa på, vilken stad jag skall bo i och om jag skall fortsätta att plugga redan i vår eller bara läsa nån liten kurs här så jag får ha kvar lägenheten och sedan jobba en termin igen.

Jobb ja, var och lämnade in mitt CV på Carlings i måndags. Igår gick ansökningstiden ut, nu är det bara att vänta. Jag tror i och försig inte att de kommer att ringa tyvärr. Men det skadar ju aldrig att söka. Börjar förövrigt bli tveksam till om jag hinner med att jobba också. Nu har det börjat bli lite att göra här.

Har ännu inte riktigt lyckats släppa besvikelsen över Paulo Nutinis uppföljare till underbara These Streets. Han släpper en jätte bra singel i Candy men sedan kommer aldrig de där låtarna som lyfter upp albumet. De som han hade i Jenny don't be hasty, New Shoes och absolut i Alloway Grove. Eller så har jag aldrig riktigt gett skivan en ärlig chans förväntningarna var för stora.

Blir förövrigt farbror vilken dag som hellst det är någonting jag inte har nämnt här tror jag. Dessutom får min kusin barn nu när som hellst också, eller han borde fått barn förra veckan (eller hans sambo) Jag känner absolut ingen press med tanke på att han är lika gammal som jag.

Känner hur hela min ryg blir stel och banan böjd av att sitta böjd över de här juridikböckerna timmar i sträck.

På schemat ikväll står det, laga köttfärssås och spagetti. Vänta en timme, träna, softa framför tvn, lägga mig, läsa lite i kriminologi boken. Sova. Perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback