Hampus 3.0

Hampus 3.0 den uppdaterade versionen med en ny mer effektiv programvara. Lite så känner jag mig sedan jag har flyttat hit.

Jag har ju som alla känner till alltid varit välidigt tankspridd och rörig utan någon större ordning eller diciplin. Jag tappar lätt bort saker, håller ingen större ordning hemma utan låtar lite papper ligga här och var trotts att jag har tänkt ut ett jätte bra system för att hålla ordning på allting. Och diciplinen skall vi inte tala om. Att sätta sig och plugga eller gå och träna har offta prioriterats ner för tv gå på stan, ligga och läsa eller göra någonting annat som är mycket skönare än att sitta och plugga.

Med sedan jag flyttade hit har jag skapat jätte ordning i lägenheten, (och jätte är en överdrift) alla pappren har sin bestämda plats i pärmar eller pappersfack. All kurslitteratur är samlad på ett ställa och ligger inte lite här och var och skräpar. Jag har en fint sorterad pärm med alla skolpapper och en ännu mer sorterad pärm med bankpapper, fakturor och försäkringsbrev.

Diciplinen skall vä knappt nämna. Jag vet att många tänkte att jag aldrig skulle klara av att diciplinera mig så pass mycket så att jag skulle klara av att läsa juridik på distans. Men än så länge sä här en månad in i kursen går det gallant. Jag sitte mer än gärna med ansiktet nedborrat i kurslitteraturen och lagboken och pränar in lagtext och funderar kring juridskafrågeställningar. Det är nästan så att jag lägger ner för mycket tid på juridiken. Ibland får jag bromsa mig själv och tvinga mig att sätta igång med lite Kriminologi också.
Jag har även fått bättre diciplin när det gäller träningen och är nu och tränar minst tre gånger i veckan alltid, alltid med tio minuters löpning.

Sedan skall vi inte tala om matvanorna. Jag som aldrig äter fisk har nu köpt hem ett packet laxfilé, knäckemacka ingår i det dagliga matintaget och det sista tillskottet i min matkulltur stavas Kalles randiga kaviar.

Så det här är vad Hampus 3.0 innebär. En uppdaterad effektivare människa som håller sig sysselsatt på helt nya sätt. Det känns kanon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback