Dagens blogg tipps: Jonas Gardell och Emil Jensen

Sitter på nya jobbet och har väldigt mycket tid till att läsa bloggar och det har främst blivit Jonas Gardell och Emil Jensen. Två stycken vars senast inlägg är helt enkelt brilljanta.

Gardells inlägg kräver lite mer koll och därför rekomenderar jag att ni går in på hans
hemsida.

Emil Jensen är helt enkelt genialt i sin ensama enkelhet.


Sätder vs. Människor

Nu när jag i detta nu lämnar Jönköping fick jag ett starkt minne från när jag kom hit under cykelturnén. Då kom jag via höjderna norr om stan. Det var början av sommaren och det skymde precis och alla ljus och lyktor hade tänts och Jönköping såg så enormt stort ut där nere vid havskanten (vätterns strand). Jag minns att jag tänkte: Detta måste vara Sveriges största stad, nån har räknat fel!

Så känns det inte när man är inne i själva stan, men från rätt håll är det mäktigt!

Lite som vissa människor man träffar. Från rätt vinkel är dom andliga giganter. Men kommer man för nära känns dom mer som ett villasamhälle. 

Fast så finns det ju tack och lov dom som är precis tvärtom. Man går in i den andefattiga stugan och där inne ligger mexiko city och puttrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback