veckans låt v.43 Long Before Rock 'n' Roll - Mando Diao

Det här är ett skolexempel i hu rock musik skall låta, hur den skall framföras och hur den skall visas i en tv-ruta. Det här visar också varför jag så ofta kallar Mando Diao för 2000-talets Beatles. Vi utlyser en liten tävling, är det någon som kan säga vad det är för specefik sak som killarna i Mando Diao gör här som är typiskt Beatles? Det faktum att den tjejkör som kommer in på slutet inte sjunger rent är helt oväsentligt. Att sjunge rent är väldigt offta peciellt innom rock musik oväsentligt. Det är så mycket mer och det här visar precis allt det där mer som är. Om kents Töntarna video ger mig rysningar så är det här det live klipp som ger mig absolut mest rysningar.

veckans låt: Long Before Rock 'n' Roll - Mando Diao


Kommentarer
Postat av: Mattias

Förutom att de är ganska uppklädda, kostym och skjortor som unga Beatles. Frisyrerna är också väldigt influerade av 64-65 Beatles. Men den stora likheten som jag tror att du är ute efter är att dom sjunger i samma mikrofon. Jmf. Beatles "Twist and shout"

2009-10-24 @ 11:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback