Twist and shout

Ny vecka i regnstaden Halmstad. Sitter på jobbet och läser. Borde egentligen göra lite plugg men först dricker jag upp morgon/förmiddags kaffet sedan sätter vi igån.

Först skall vi ta upp en grej jag glömde när jag skrev så mycket om Mando Diao. Det var ju svaret på tävlingen, tävligen som Mattias tog död på på en gång

Förutom att de är ganska uppklädda, kostym och skjortor som unga Beatles. Frisyrerna är också väldigt influerade av 64-65 Beatles. Men den stora likheten som jag tror att du är ute efter är att dom sjunger i samma mikrofon. Jmf. Beatles "Twist and shout"
//Mattias

 

Mattias lyckades pricka en massa likheter mellan The Beatles och Mando Diao. Men det var det sista jag främs tänkte på som framkom extra mycket i den videon. Det faktum att Björn Dixgård och gustaf Norrén delar mickrofon.

Nu måste jag kila och göra lite nytta en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback