"...lägg dig ner och sov lilla syster bara lägg dig ner och bida din tid nu..."

Två timmar har jag suttit och arbetat stenhårt med första hemmtenta frågan i Kriminoligin två sidor har jag skrivit. Jag läser igenom vad jag skrivit. Jag läser igenom några stycken i boken som frågan berör och drar slutsattsen att jag bara skrivit om vad som redan står i boken. Tar upp Facebook och låter hemtentan bero en stund.

Kom hem från Rabalder igår. En ganska liten men ack så rolig studentfest i Borås. Gick och lade mig vid halv fyra natten till söndag. Gick upp vid nio och satte mig i minibussen hem vid tio. Vid halv ett kom jag hem och lade mig på soffan och sov till scrubs fram till sex. Vid nio tiden drog jag slutsattsen att om jag någonsin kommer att kunna sova den här natten så måste jag nog göra någonting.
Trotts blåsten och regnet tog jag på mig min jacka och mina skor och gick ut på en timmes lång uppfriskande promenad till tonerna av Kents Hagnesta Hill. Ett tag trodde jag nästan att jag gått vilse och kände hur jag började komma oroväckande nära Andersberg (Halmstad motsvarighet till Gråbo fast större och mycket värre) då började det smälla och hålla på omkring mig och belysningen blev sämmre. Snabbt valde jag att försöka dra mig åt ett annat håll och hamnade på Marathonvägen (smällarna visade sig senare komma från några byggställningar)
På marathon tilltog regnet och jag förundrades över molns förmåga att ta formerna av asfalt och sedan gömma sig under mina fötter för att släppa regnet uppot. Mycket imponerande gjort regnet.

En timme senare kom jag hem. Satte på datorn, kokade upp te vatten och insåg att sexan sände kultfilmen Hot Shots 2. Men snart hamnade filmen i skuggan av en annan händelse. Vid 22:00 igår (typ 20-40min innan jag kom hem) hade kent släppt sin nya hemsida och tillsammans med det släppte de även sin nya singel Töntarna och datum för album släppet. Den 6 november är det som gäller och i februari drar det på turne. Jag måste ha tag på någon som vill åka på kent med mig för det här tänker jag inte missa.

Funderar helt seriöst på att göra sådana där timmslånga kvällspromenader till en vana. Det var förvånansvärt skönt att gå i blåsten och känna hur fötterna nästan släpper från marken och lyssna på bra musik och reflektera över livet.

"men häng dom högt, jag kräver hämd, en tidig morgon, född till tönt"
J.berg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback