"Isande diskant går igenom allt Isande diskant tjuter o förlamar Isande diskant jag fryser när ni pratar"

Måste verkligen komma isäng i vettig tid på nätterna igen. Efter gotlandsbesöket och framför allt efter Rabalder har jag inte kommit isäng i vettig tid mer än kanske en natt. Det resulterar i att jag antingen inte kommer upp fören fram emot tio halv elva tiden eller så går jag upp vid åtta men är så trött att jag inte får någotning vettigt gjort fören runt lunch. Nej bättring på den fronten.

Har tillbringat eftermiddagen i en skön fåtölj/stol i Högskolans Biblioteket med den intressantaste kriminologiboken hittills. Det motspänstiga offret. Jag har läst in mig om besöksförbud inför det basgruppsmöte vi skall ha på torsdag inför den 20 minuters långa pressentationen nästa vecka.

Har kommit på en ganska bra idé för framtiden. Behöver däremot lite mer kriminologiska kunskaper och liknande. Det finns väldigt många olika typer av organisationer för brottsoffer, brottsofferjouren, kvinnojouren och så vidare. Men det finns inte lika många organisationer (om ens någon) för brottslingen. En organisation som kommer in i ett tidigt stadie. Redan innan domen faller som en stödorganisation och sedan som en organisation med uppgift att föra in brottslingen på en hederlig bana.

Satt och lyssnade på musik och läste förut. Pausade musiken. Satte på musiken och skulle fortsätta läsa då hade ena hörluren lagt av. Så nu behöver jag ta mig till elgiganten innan jag kan gå och träna ikväll. Dessutom skall jag hinna laga mat och eventuellt fortsatta Band of Brothers "marathonet" (vet inte om det kan kallas marathon när man ser max två avsnitt åt gången utspridda över ett gäng veckor).

Såg Wall E i helgen. Vilken mysig liten film.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback