"I just sit and hang around While there's conan something MTV's burning up from lack of fever I ain't got nothing against them brother "

Då var det vinter på riktigt när vi fick en timmes extra sömn i natt...[paus] NOT Uppe med tuppen och tog syrrans bil ut till Mahult för att fodra, släppa ut och göra rent efter hästarna där. Sedan in och städa upp i deras hus efter helgens avancerade bravader. Sedan tillbaka in till stan.

Nu har jag unnat mig en slappis söndagsförmiddag. Tycker att jag har gjort mig förtjänt av det med tanke på den senaste veckans plugg och nederlaget på gårdagens högskoleprov. 1,1 en sänkning med 0,1 när jag hade behövt en höjning på 0,3-0,4. Så nu verkar det som om jag blir kvar i Halmstad i vår och pluggar Historia och påbörjar mitt nya projekt. Det skall faktiskt bli väldigt intressant. Det stör mig egentligen inte alls att jag inte kommer att kunna flytta till Uppsala i vår. Det som stör mig är att jag fick sämre. Hade jag fått 1,2 igen hade jag inte brytt mig. Men sämre. Deprimerande

Lite då och då så har min bror, Mattias, och jag en hätsk diskussion om det faktum att det finns bättre album än The Beatles Sgt Peppers Lonley Hearts Club Band som han påstår är det bästa albumet någonsin gjort. Jag ger honom att det kanske är ett av de mest banbrytande och revolutionerande albumen. Men bättre album har gjort. Tidigare i diskussionen har bland annat Coldplays X/Y kommit på tal. Nu satte jag för första gången på upp emot två år på Mando Diaos Ode to Ochrasy och lyssnar från spår ett till fjorton. Visst det kanske inte är världens bästa album. Men det är ett komplett album där ingen låt sänker sig under nivån. Allt håller måttet och alla låtar håller sig enhetliga på ett sätt utan att de för den skull blir upprepande. Dessutom går det inte att inte älska titteln. Ode to Ochrasy säg det högt så förstår ni varför den är så skön.

Bästa låtar på Ode to Ochrasy:
  • Killer Kaczynskski
  • Long before rock 'n' roll
  • The Wildfire (if it was tru)
  • TV & Me
  • Good morning, herr Horst
  • Ode to Ochrasy
Det är fortfarande två stycken som måste avboka sig innan jag får plats på dagens spinning. Sätt igång nu gott folk och känn efter hur bakis ni är och att ni verkligen inte orkar sitta på en cykel i 45 minuter. Please.

På tal om Mando Diao så börjar killarna närma sig trettio nu. Bandet som när de började sade att de inte tänkte hålla på med Mando efter trettio. Sammtidigt som de kallade kent (som då var i dryga trettioårs åldern) för gammla trötta gubbar. Så nu har Mando Diao gjort samma sak som kent gjorde ungefär i deras ålder. Släppt en skiva med B-sidor och outgivet material. Ryktena duggar tätt om att Mando snart kommer att säga att de lägger av. Sammtidigt som Björn Dixgård i intervjuar pratar om att de skriver låtar för fullt.

Svälj stoltheten Mando.

Nu är det bara en til som behöver avboka sig.

Ikväll skall jag tvätta och göra de sista finpillningarna på juridikseminariumet. Imorgon jobbar jag igen, skall bli skönt att dra in lite extra pengar.

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja jag håller med din bror, det vet du! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback