"He din't know how to twist, din't know how to make a girl insist"

Jag lyckades klämma in mina tre gympass förra veckan tortts att jag slappade mig igenom hela "arbetsveckan" ett kortare pass på lördagen och så helt plöttsligt ett inpuls pass på söndagen. Satt på söndagen och åt lunch framför datorn då jag kom på att det ju är spinning på söndagar på gymmet. Kollade snabbt och konstaterade att det var kö så då tänkte jag att det är lugnt. Jag anmäler mig nu en och en halv timme innan passet så är det ingen risk att jag kommer med. Tji fick jag, visst kom jag med så vid kvat över tre fick jag pallra mig upp på spinningcykeln för första gången. Det var ett litet, varmt och svettigt rum med jag och 29 stycken tjejer. (könsfördelningen på spinning i Halmstad är sådär.) Egentligen var jag lite sådär halvsugen på hela grejen och a var trött i benen redan efter första backen, dvs. efter drygt fem minuter av fyrtiofem. Men så släppte det och blev riktigt skönt och roligt. Nu tycker jag bara att det kan bli söndag igen så att jag återigen kan få hoppa upp i cykelsadeln. Det bästa med det hela är att jag inte har en tillstymmelse till träningsvärk idag. Underbart

Ikväll är det en sväng ut till Mahult för ridning som gäller.

Återupptäckte en riktigt skön låt igår på spinningen. Danmarks bidrag från Eurovision Song Contest 2006, Twist of Love.

Det regnar lite smått, blåser allt annat än lite smått utanför mitt fönster. Ägget har kokat färdigt på spisen. Det skall ätas, tänder skall borstas sedan skall jag sätta mig framför mitt panoramafönster i biblioteket. Där skall jag sitta hela dagen lång. På schemat står Juridik - Straffrätt med högsta prioritet. Får jag tid till över så blir det kriminologi-läsning och eventuellt lite jobb med hemtenta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback