"Vi byggde vår stil på en helig allians av tre ackord och sur Tirnave Det sistnämnda var Systembolagets just då billigaste medicin med en pikant smak av terpentin"

Sånna här dagar är så underbart sköna. Sådan där då man har haft hur mycket som hellst att göra, känt sig lite stressad hela tiden och fått otroligt mycket produktivt gjort. Och dessutom lite beröm.

En, i min värld, tidig morgon med uppgång vid klockan sju för att få i mig en ordentlig frukost så att jag skulle överleva dagens delredovisningar i Digital Grafisk Design. Jag trodde att jag skulle sitta på redovisningar från åtta till fyra. Men det visade sig att det bara var fram till ett och att vi var så effektiva att vi var klara redan vid elva. Jätte skönt. Helt plötsligt fick jag så pass mycket tid till övers så jag kunde gå hem och fixa ordentlig lunch, slappna av lite och ladda batterierna. Att sitta på delredovisning suger på krafterna på ett väldigt spännande sätt.

Eftermiddagen satt jag i biblioteket med datorn och Coldplay i lurarna och skrev på en jurudikuppgift om Successionsrätt. Aldrig mer successionsrätt. Vid fyra var jag klar med första halvan av uppgiften, den lätta halvan som jag började med för två dagar sedan. Kvar var bara att skriva den andra halvan. Den svåra biten. Allt var tvunget att bli klart innan kvällen.

Men vid fyra var jag tvungen att sätta mig i bilen och åka ut till Mahult. Det visade sig vara dagens smartaste drag. Innan var allt bara en tjock gröt i huvudet. Efter så var det inte alls lika knöligt och jobbigt. Dessutom gick det så otroligt bra i Mahult. Hoppade Mirabell för första gången och både jag och Viktoria blev välldigt possitivt överaskade. Dessutom fick jag beröm av Viktoria som aldrig trodde att jag skulle orka åka ut när det regnade och jag hade massor av plugg att göra. Det sa hon var någonting som hon aldrig sett den gamla Hampus göra.

På väg hem igen svängde jag införbi Max (för första gången på upp emot tre månader). Orkade inte laga mat och ville testa nya Big HOt (fast i frisko bröd, så klart.) Hemma igen. Ladda med How I Met Your Mother - Slaps bet 2 - revenge of the slap.

Sedan körde jag igång med juridiken igen och vips så gick allt jätte bra och var klart. Det firades med glass och en trevlig chatt med Linn som pressenterade en väldigt spännande idé som jag verkligen hoppas kan bli verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback