Ner från minus femtio grader / Mannen bredvid stinker svett / Vi går ner i varma mörker / Jag gör dig arvlös på en servett

Ny vecka.
Nya lektioner.
Nya händelser.
Fortfarande grått.
Det stör mig inte.
Inte mycket som stör mig just nu.


På onsdag kommer mamma och pappa och stannar ända till måndag. Skall bli båda kul och skönt. Skall få lite hjälp med att sy upp min bordsduk ordentligt (just nu är den bara vikt för att jag skall få in benen under bordet). Dessutom skall vi ta en road-tripp till Ullared. Egentligen inte bra för min ekonomi. Men jag är i behov av lite småsaker. Sedan fyller jag ju år på fredag, är själva anledningen till att de kommer. Det känns som om man ser fram emot att fylla år mindre och mindre för varje år som går. Jag har alltid sagt att efter att man fyller 20, och får gå på bolaget, så finns det inten poäng i att fylla år längre. Ny fyller jag 21. Vad är poängen med det.

Kände mig gammal för första gången när jag skrev högskoleprovet. När jag skrev det för 1½ år sedan var jag i normalåldern. Nu 1½ år senare kände jag mig som penssionären som egentligen inte borde skriva högskoleprovet längre men som vill veta hur mycket man lär sig genom att lösa korsord i sina ullstoppade tofflor hela dagarna.

Just nu är jag imponerad över hur effektiv jag har varit med juridikseminariumet. Rusktigt många krångliga invecklade frågor och nu återstår bara en halv och lite putsning på hänvisningarna. Känns riktigt skönt. Sen skall jag leka lite i falsh så att jag får koll på det. Senare ikväll skall jag dessutom få hjälp att färdigställa hemtentan som skall in på torsdag. Är otroligt dålig på att skriva in referenser. Känns så skönt att kunna lägga hemtentan bakom sig.

Jag fick benmassage igår kväll. Jävlar vad ont det gör rent ut sagt. Men samtidigt så är det otroligt skönt. Fick lite prövapå massag på ena vaden förra veckan. Dagen efter kunde jag knappt gå men idag när hela högerbenet har blivit arbetat så känns det nästan ingenting alls. Skönt kanske jag kan ta mig till gymmet ikväll.

Kommentarer
Postat av: ;-)

Poängen med att fylla 21? Ja, det är ju en förutsättning för att man ska kunna fylla 22 ungefär samma tid nästa år...

2009-11-09 @ 21:24:45
Postat av: Ullaredsbögen borde avrättas

21 är faktiskt ett mycket vackert nummer men jag förstår dig, skulle gärna stanna på 20... Jaja.. Min tid kommer den också..



Puss din lille hatt

Postat av: Viktoria

Nu tror jag du i och för sig har missförstått varför mamma och pappa kommer, så sött tror du verkligen att de kommer för DIN födelsedag, du är så go och blåögd. haha

2009-11-10 @ 08:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback