"Jag kunde orkat mer, Jag borde slutat orka mer /.../ men du ser, Att jag blev, Din Morotsman

Det går inte att beskriva kännslan när man suttit och slitit med en hemtenta fråga och inte tycker att man kommer någon stans och inte kan förstå hur man skall kuna dra ut på svaret på 4-5 sidor. Och så upptäcker man att man har fel. Man behöver bara skriva 2½-3 och då är man redan på 2. Den känslan är underbar och all stress bara flyger iväg ifrån kroppen. Så nu kan jag lägga ifrån mig arbetet redan vid åtta istället för fram emot tolv som jag hade räknat med. Det enda som återstår på hela Kriminologi Hemtentan nu är att korrläsa allting. Få ordning på alla referenser ordentligt och så lämna in det nästa torsdag. Hela kroppen känns skön och avslappnad.

Började en ny kurs idag. Digital Grafisk Design (D.G.D) verkar inte riktigt vara så som jag hade förväntat mig att den skall vara. Lite mer inriktning mot Flash men Photoshop och InDesign är fortfarande stora delar. Känns som om det verkligen kommer att bli intressant. Tror att jag lyckades hamna i en bra och ambissiös grupp till skillnad från vissa andra ämnen. Imorgon eftermiddag kör vi igång med första labben (trodde aldrig att jag skulle se fram emot en labb).

Amanda Jensens nya album har kommit. Vi trycker på gilla knappet
Carolina Wallin Perez album Pärlor och Svin med jazz tolkningar av kentlåtar har också kommit. Vi trycker på gilla knappen.

På Fredag släpps det äntligen. Måste hinna iväg och köpa Röd innan labben annars är jag körd. Eller det kommer att kännas så i alla fall. Har nog aldrig varit så här exalterad över ett skiv släpp. Och då är jag välldigt bra på att bli exalterad inför just skivsläpp.

2009 verkar bli ett bra musikår... i alla fall det...

Har ägnat en hel del tanke kraft åt Sara senaste dagarna. Skönt att det äntligen är över och att det blev så bra som det kunde bli.

Känner mig riktigt inspirerad över vårens projekt och har till och med tjuvstartat lite. Det kommer att bli spännande, intressant och framför allt lärorikt

Inledde den här dagen på bästa möjliga vis. Vaknade lite innan åtta. Drog mig isängen en stund. Drack en kopp morgonvärmande te och åt frukost. Drog på mig ridkläderna. Satte mig i bilen och lyssnade på The Beatles Hello, Goodbye medan jag åkte ut mot Mahult för en ridtur. Jag och Mirabelle börjar verkligen att hitta varandra nu och det känns riktigt bra. Lär mig obeskrivligt mycket varje tur. Efter två timmars fix där åkte jag in till stan igen. Fixade lite framför datorn och skrev ut lite papper till eftermiddagens introduktions föreläsning. Sedan åt jag min matlåda och såg ett HIMYM avsnitt. En perfekt morgon/förmiddag

Nu avslutar vi den med en perfekt kväll på Smålands och sedan Kåren. Får passa på när jag inte har någont föreläsning imorgon. Enda torsdagen på hela terminen.

Har kommit fram till att det låter som om jag festar välldigt mycket här i Halmstad. Sanningen är att jag har varit på Smålands varje Onsdag sedan jag flyttade hit. Å andra sidan brukar jag gå hem vid halv elva, elva och för det mesta leva på cola. Jag har ju trotts allt föreläsning och seminarium varje torsdags morgon. Så riktigt så illa som det låtar är det inte.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för omtanken, det värmer.

2009-11-11 @ 09:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback