En söndag i Juli

Har insett att jag har fått en hel drös nya läsare av den här bloggen på sistone. Så jag tänkte att jag återigen skulle lägga upp någonting från mitt lila sköte barn. En söndag i Juli. Jag tror inte att just det här kapitlett har figurerat på bloggen tidigare.

Här är En söndag i Juli - Dikten

En söndag i juli ändrades allt!

Mitt liv och mitt sätt! Ja hela mitt jag!

Mina vänner syn på mig och min syn på mina vänner!

En söndag i juli ändrades allt!

Mitt sätt att tänka mitt sätt att se!
Mitt sätt att handla mot andra och andras sätt att handla mot mig!

En söndag i juli ändrades allt!

Mitt liv blev ett helvete eller blev helvetet mitt liv?

Mitt ljus blev ett mörker eller blev bara det mörka mörkare så att jag inte längre såg mitt ljus?

Mitt ljus var min kraft och min kraft gav mig mitt liv!

En söndag i juli kom ett mörker och gömde mitt liv!

En söndag i juli ändrades allt!

En söndag i juli skickades jag ut på vandring för att söka!

Jag sökte i mörker under sten och bakom träd!

Jag vandrade i mörker genom tynne och genom regn!

Jag gick i mörka dalar och djupa vatten!

Jag gick genom mörker och jag fann mitt ljus!

En söndag i juli förändrade allt!

H.Hägg

 

Köp En söndag i Juli på adlibris.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback