If I hang my self in the christmas tree would you be missing me?

Första advent har varit och imorgon är det 1:a december. Med andra ord är det dags att lista ett gäng med sköna jullåtar... Några som vi inte känner igen och några som vi bara måste nämna... Jag tänkte försöka hålla mig till tio låtar... Då kör vi.

  1. A Christmas Duel - The Hives & Cyndi Lauper
    Förra julens stora snackis. The Hives gjorde en jul låt. Dessutom tillsammans med Cyndi Lauper. Choken kunde omöjligt vara större. Låten är dessutom härligt rockigt ostämd. Den börjar med tragiska julraden
    I bought no gifts this year
    And I slept with your sister
    och så fortsätter hela låten, men ändå är den hoppfull och trotts allt så kan vi alltid fira jul ihop och vara glada över att vi har varandra.
  2. Joseph, Better you than me - The Killers feat. Elton John och Neil Tennant
    Vad skall man egentligen säga om den här vackra låten som låter precis som man tror, som en Elton John ballad som gått genom The Killers syntar. Jul magiskt vackert. Det behövs inga fler ord än så.
  3. Another Christmas - Amanda Jensen
    Den kom redan förra året men då missade jag den helt och hållet. Men så i år så fanns ju Spotify och med spotify kom räddningen. Det låter som en jul versionen av Mama and the papas Dream a litle Dream of me i naked version. Här har vi under ytan egentligen en sorlig historia om den ensama julen.
  4. Jul Jul Jul - Galenskaparna & After Shave
    Det här är ju bara kult.
  5. Silent Night & Little Drummer Boy - Josh Groban
    Josh Groban har troligtvis gjort det vackraste julalbumet. Har man gjort det så har man rätt att ha med två låtar på listan. Little Drummer Boy har länge varit en stor jul favorit hos mig. Men den har på något vis känns lite gamaldags och barnslig. Josh Groban gör den så stor och högtidlig som den har rätt att få vara. Silent Night vinner mig redan när kyrklockorna börjar slå, dessutom är det redan en vacker låt som bir ännu vackrare med Grobans underbara röst.
  6. Så underbart - Uno Svenningsson & Irma Schultz Keller med gäster
    Bara en härlig bild av den perfekta julen.
  7. All I Want for Christmas - Olivia Olsson
    Love Actually är en av de bästa filmerna, speciellt i juletider. I den har dom lyckats hitta en underbar liten tretton årig flicka som heter Olivia Olsson som sjunger den här låten som ingen annan. Ett varningens finger. Den låt som spotify säger är med i Love Actually är inte den här.
  8. Mer Jul - Adolphson & Falk
    Det här är ju en av de mest självklara svenska jullåtarna. Den här tillsammans med Just D nu är det Jul igen är julmusiken jag firade mina barndomsjular till tonerna av. För många år sedan. Jag tror jag gick i tvåan eller trean på gymnasiet så satt jag och lyssnade på Rix Morgon Zoo (tror jag det var). Adolphson & Falk var gäster och spelade den här låten. Fast med riktig stå bas. Magi
  9. Hang me in the Christmas tree - Laakso
    Vad som är vida känt är att jag har en förkärlek till Markus Krunegårds röst och det synthiga ljuder som så ofta följer med honom. Här har han lyckats fånga det tillsammans med en hel portion julvemod tillsammans med resten av killarna i Laakso.
  10. Hemma över Jul - Autisterna
    Autisterna lyckas göra en jullåt för alla årstider. En jul låt som behandlar det där med hemvändarfest på juldagen. Härligt
  11. It's the most wonderfull time of the year - Garth Brooks
    Vad vore julen utan en del amerikansk sago bild av julen i countryförpackning?
  12. The Twelve days of Christmas - Scrubs
    Vi får ju inte heller glömma Scrubs gängets version av Twelve days of Christmas från första säsongen av Scrubs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback