In the most AIDS-infested region of the globe - where 1 in 4 is infected - Andy's idea of a joke was to put a young Iman and a young Naomi in my bed - and no condom within a hundred miles.

Går dagen var deppig...riktigt deppig....
Idag kompenserar vi för det och skriver ett mer positivt blogginlägg efter en mycket mer possitiv dag.
Jag lyssnar på musik
Mannen i Den Vita Hatten (16år Senare)
J.Berg sjunger, "vi skall alla en gång dö...vi skall alla en gång dö"


Har haft en hel dag i skolan idag (börjar få sådana nu så här drygt halvvägs in i terminen). Först en otroligt ogivande och tråkig föreläsning om filformat och objektgrafik. Sånt som till och med en hobby amatör som jag har koll på.

På eftermiddagen hade vi ett bra mycket roligare men välldigt slappt seminarium. Inför Seminariumet skulle vi leta reda på en reklamfilm och en hemsida som vi tyckte om. Sedan skulle vi titta på dessa och diskutera dem i grupp.
Mina val föll på Philips reklam film för sin Tv med bio format regisserad av Adam Berg och så fortsatte ja på det inslagna temat och tog kent.nu som hemsida (Adam Berg är Jocke Bergs lillebror)

Snart skall jag sätta mig i bilen och åka till Skedala av jordens alla besynnerliga platser. Viktoria skall rida "min" häst på lektion. Så jag skall sitta på läktaren och vara stollt och lära mig saker. Ser jag fram emot. Dessutom skall jag få två biobilejetter. Så i helgen blir det New Moon.

Sedan blir det att diska upp här hemma. Disken har blivit lite ned prioriterad hitentills i veckan.

En sak kommer aldrig någon någonsin kunna säga emot. Oavsett vilken åsikt man har om kent. Men inget annat band kan konsten att göra så starka albumfinaler. På varje album genom hela karriären. Till och med på debuten.

Se på den här listan av finallåtar.

Kent (1995) - Frank 4-53
Verkligen (1996) - Vi kan väll vänta tills imorgon 7:01
Isola (1997) - 747 7:47
Hagnesta Hill (1999) - Visslaren 7:51
Vapen & Ammunition (2002) - Sverige 3:03
Du & Jag döden (2005) - Mannen i den vita hatten (16år senare) 6:41
Tillbaka till Samtiden (2007) - Ensammast i Sverige 8:21
Röd (2009) - Det finns inga ord 7:00

Idag på Lunchen lyssnade jag igenom varenda en. Underbar tid.

Efter att Wille skickade inledningsmusiken till Lord of War till mig på spotify i fredags så blev jag så sjukt suge på att se den. Så söndag kväll ägnades åt Lord of War. Första gången tyckte jag den var ganska trisst och lite händelse lös. Fortfarande bra men inte så bra som jag trode. Nu såg jag den igen. Shit den är verkligen en fantastisk film.


Bästa scenen

När jag läste Litterär Gestalltning i våras så fick jag tipset att jag borde läsa någonting av Simon Kernick. Vi skall tydligen skriva på samma sätt. Så när vi var på Ullared så köpte jag pocket versionen av En bra dag att dö. Jag har läst 60sidor nu och jag hittar faktiskt vissa likheter. Känns som om jag är på rätt väg då i alla fall.

 

I din värld av mörkret syns dina brister, mina fel
Som sprickor där ljus kan tränga in
Och jag inser plötsligt, kärlek får man bara se
När tak och väggar rasar in igen i ensamheten

Ensamheten, ensamheten
Det är så svårt att höra vad du säger
Ensamheten, ensamheten
Vad är det du egentligen vill säga?
Ensamheten, ensamheten
Hårt mot hårt mot ensamheten
J.berg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback