I ain't happy / I'm feeling glad / I got sunshine in a bag / I'm useless / but Not for long / The future is coming on

En hard working day idag. Började kl 08:00 slutar 16:00 är inte van att jobba så här på riktigt. Hade egentligen tänkt att jag skulle ta en ordentlig lång morgon imorse innan jobbet med en lång skön, egentligen onödig dusch, med en lång frukost med gröt och ägg och te och "hummer o grejer". Men så blev det att efter spinningen igår så tog vi och såg klart Band of Brothers "marathonet" och vips så var klockan ett innan jag kom till sängen.
Med andra ord så blev det inget av den där långa morgonen utan istället gick jag upp vid kvart i åtta. Slängde ihop två mackor som jag tog med mig till jobbet, fixade håret snabbt (som för en gångs skull inte stod rakt ut bak i nackens om mitt hår annars alltid gör på morgonen) och sprang till jobbet. Hann precis i tid.

Ikväll kommer mamma och pappa till Halmstad. Eller rättare sagt till den lilla hålan Mahult som inte en endast Halmstadsbo vet vart det ligger. Så efter jobbet blir det att svida om till ridkläder och åka ut för att först rida och sedan träffa dem innan jag åker tillbaka in till Halmstad. Sedan imorgon så blir det middag ute i Mahult när Viktoria fyller 27år.

Var lite smått nostalgisk igår och det blev inte bättre när ingen mindre än Simon Johansson lämnade en kommentar på det nostalgiska inlägget: Bra skrivet! Brukar titta in på din blogg ibland för att se vad du gör nu för tiden :)

Då började jag att fundera bak på tiden i Hejde och främst på de "promenader" som jag och Simon kunde ha runt hela skolgården på rasterna. Vi diskuterade NHL 2000 och 2001 olika spelare man ville ha i sina lag och så vidare. Sedan brukade jag ta cykeln hem till honom på eftermiddagarna så spelade vi fotboll. Simon spelade ut och jag i mål. Kommer alldrig att glömma de matcherna. Det slutade med att jag cyklade till simon med suspensuar (mer känt som pungskydd) för att Simons bollar alltid drog sig mot utrymmet mellan benen. Det hände också att jag i min iver att komma hem till Simon glömde bort att ta på mig ordentliga skor när jag cyklade iväg (de uppskattningsvis 8 kilometrarna) och cyklade i träskor. Vilket jag kom på efter ungefär en halvmil.

När det började skymma gick vi in och spelade bandy/hockey i hans kök eller satte oss och spelade dator. Framför allt var det det klassiska bilspelet Collin McRay och Fifa. Kommer också ihåg att vi spelade Star Wars The Phantom Menace spelet flitigt.

Det var under den här tiden jag hade min första "flickvän" eller rättare sagt en tjej som jag tydligen (har jag själv inget minne av) hade träffat på ett scoutläger och som sedan kontaktade mig på Tjelvar (det gamla klassiska nätforumet för oss unga på gotland). Eller att jag inte mindes henne var också lite fel. Jag hade svaga minnen av henne. I alla fall så sa jag att jag kom ihåg henne mycket väl och vi blev tillsammans. vi träffades dock aldrig men hade ganska ihärdig SMS och telefon kontakt. Jag tror även att det skickades nått brev. Jag vet i alla fall att jag någon gång fick en bild på henne.

Nog pratat om "första" flickvänen. Egentigen så var det inte det heller. Men jag stämplar det som det. Under den här Simon eran så kom det mytomspunna bandet Gorillaz med sin första singel Clint Eastwood som både jag och Simon lyssnade flitigt på Simons hema bygda gigantiska stereo.

Även den här tiden var en speciell tid som formade mig till den jag behövde bli för att genomgån den utveckling jag genomgick i högstadiet för att bli den jag blev vid Studenten.



Kommentarer
Postat av: John "das Festguru"

FAIL! Jag är Halmstadbo och VET vart Mahult ligger! Skärpning Dampus! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback