"Legen... wait for it, and I hope your not lactose intollerant beacause the 2nd part of this word is Dairy"

Det har varit en helt sjuk helg. Allt började redan på fredagskvällen. Hallowenfest. Min utklädnad gick i två faser.

Fas 1: Kommer som Pappa Tintin (en av de som skötte nollningen för våran del.) Har haft hans peruk liggandes hemma hos mig den senaste månaden. Så jag tog på mig ovven och peruken. Fick dela på ett av kvällens priser tillsammans med den riktiga Pappa Tintin.

Sedan går vi till ett Barney citat: Every Halloween I bring a spare costume. In case I strike out with the hottest girl at the party. That way I have a second chance to make a first impression.

Fas 2: Av med ovven av med peruken. På med kosymbyxorna, vita skjortan, slippsen och kavajen. Vips jag var Barney Stinson. (Min orginaltanke var egentligen att bara vara Barney fram tills jag hörde citatet ovan.) Att vara Barney Stinson på en maskerad har en stor fördel. Man har en anledning att dricka Whiskey och röka cigarr.

Hallowenfesten tog slut runt tre, fyra tiden. Jag och John gjorde sällskap hem till mig och lagade lite fyllemat och såg några avsnitt av How I Met Your Mother tills John gick hem vid halv sex tiden.

Lördagen ägnade jag som jag lova mig själv till att slappa i soffan och se HIMYM och Scrubs för att fram emot fyra fem tiden duscha och gå på hundpromenad med en kompis. Sedan hem igen. laga lite mat. Pepparstek, klyftpotatis och rödvinssås. Fick besök av grannen med vänner som gick sen egna Bus eller Godis runda. Öl eller Snus. Såg färdigt Collateral med Tom Cruise. Efter filmen gick jag med Johanna på ytterligare en hundprommenad (hon har varit hundvakt i helgen och jag har fått hund abstinens). På något vis så satt jag helt plöttsligt tillsammans med en hund och spelade Fia med Hutt och kom i säng fram emot nio tiden på söndag morgon.

Har varit en otroligt skön och okomplicerad helg utan att jag har behövt tänka på någonting. Precis en sådan helg jag behövde just nu.

Kommentarer
Postat av: John "das Festguru"

Jag tycker det är lite dåligt att du inte nämnt gaffeln du kastade på mig t ex. ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback