7 sanningar

Jag lärde mig en gång för länge sedan när jag läste Emanuels blogg att alla seriösa bloggare tydligen måste ha ett 7 sanningar inlägg. Så här kommer 7 sanningar om Hampus Gösta Hägg.

1. Jag kan vara väldigt lat
Jag vet att jag har saker att göra, jag vet att det jag gjör just nu är helt onödigt. Ändå gör jag det för att det är för jobbigt att göra det andra.

2. Jag är ostruckturerad och virrig
Jag glömmer allt. Nu lever jag bara på vad min mobil talar om för mig att jag skall göra, äta, sova, jobba. Lite min mat och sov klocka. Mina räkningar och och försäkringspapper blir länge liggandes på olika ställen innan jag tappar bort dem, och hittar dem ett halvår senare.

3. Jag kan ha full kontrol och allting super struckturerat
När det är på riktigt. När jag tar på mig att göra någonting så har jag sten koll. T.ex. midsommarfiranden, tornerspel och så vidare. Då är jag genast ett kontrollfreak.

4. Jag önskar att jag hade börjat lyssna på kent -95. Att jag upptäckt Mando Diao innan deras Ode to Ochrasy album.
Då var det så mycket creedigare, Indie på riktigt. Nu är ju faktiskt både Mando och kent lite Mainstreem. Det hade varit kul att kunna säga att jag såg kent på den där lilla obskyra scenen på hultsfred -94 (de spelade faktiskt på en liten obskyr scen i ett öltält på hultsfred -94)

5. Jag tycker att jag är en jävel på att hålla tal

6. Jag har dysleksi.
Okej, inte diagnoserat (eller hur det stavas) men en del ord går bara inte att stava till. Jag vet att det är fel ändå sriver jag så. Jag kanske bara är lite dum i huvudet också.

7. Nina Simone - Sinnerman är den bästa låten som gjorts. All time.
Lyssna bara på den. drygt tio minuter underbar musik. Så mycket kännslor och tankar som kommer, trotts att jag inte kan en enda rad ur låten. Helt underbar. Lyssna, Lyssna, Lyssna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback