En mur...

Jag har ganska länge haft en plan på att försöka och knåpa ihop en ny bok. Men det blir aldrig av att jag verkligen tar tag i det hela. Så i ett försök att komma igång lite och sporra mig själv så tänkte jag att jag lägger ut en liten text som jag har skrivit som ganska bra förklarar vad jag tänkte att boken skall handla om. Ni kanske inte förstår hur jag ressonerar, hur skall det få mig att skriva mer. Det ver egentligen inte jag heller. Men om inte annat så får någon mer läsa en av mina favorittexter.



En mur består av många stenar.
Om en sten faller kan en annan bli lös och falla.
För varje sten som faller blir muren bräckligare och bräckligare.
För varje sten som faller ökar risken för att hela muren skall rasa samman.
Ibland går en mur som börjat falla samman att åter bygga upp.
Ibland hinns det inte med, ibland finns inte kraften.
Ibland finns inte hjälpen, ibland finns det någon som hjälper till att få den att falla.
En mur som fallit går alltid att bygga upp igen. Det går långsamt och det är tufft och ibland finns inte kraften, ibland finns inte tiden.
Ibland finns det någon som river ned efterhand som det byggs upp. Ibland är det byggmästaren själv, ibland är det någon annan.

Men om muren åter bli uppbyggd till sin gamla storlek så har ibland byggmästaren lärt sig något och muren blir starkare. Ibland har han inte lärt sig något!

En mur och ett människoliv är inte så olikt varandra.
Det här är berättelsen om en mur!

Kommentarer
Postat av: Linn

Antar att du skrivit det själv! Slutar aldrig imponeras av hur duktig du är på att skriva! Fortsätt med det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback